تلفات سنگین طالبان در افغانستان در شبانه روز گذشته
(last modified 1400-02-28T08:04:24+00:00 )
ثور 28, 1400 12:34 Asia/Kabul
  • کشته و زخمی شدن بیش از 200 عضو گروه طالبان در افغانستان
    کشته و زخمی شدن بیش از 200 عضو گروه طالبان در افغانستان

در درگیری ها و حملات متقابل نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان ، ۱۴۳ تن طالب کشته، ۶۶ تن زخمی و مقدار زیادی سلاح و مهمات شان تخریب شده است.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، مقام‌های ارتش در شمال کشور می‌گویند که آنان حملات تهاجمی طالبان را بالای شهر جدید بغلان عقب زده و به این گروه تلفات سنگین وارد کرده اند.

صفی الله محمدی، فرمانده لوای کماندوها در شمال می‌گوید که حملات تهاجمی شب گذشته گروه طالبان با وارد کردن تلفات سنگین به این گروه عقب زده شده است.

به گفته وی در نتیجه درگیری‌ها ۴۰ تن از افراد این گروه کشته شده اند و تهدیدهای این گروه بر شاهراه عمومی بر طرف شده است.

این مقام امنیتی می‌افزاید که هم اکنون شاهراه کندز- بغلان بروی ترافیک باز شده وتلاش‌ها برای باز کردن بخش‌های دیگر این شاهراه ادامه دارد.

به گفته وی، گروه طالبان بخش‌های از مسیر شاهراه را ماین فرش کرده اند و آنان به منظور جلو گیری از تلفات نیروهای امنیتی و مردم ملکی با احتیاط پیش روی می‌کنند.

گروه طالبان اما تا اکنون در مورد اظهار نظر نکرده اند.

گروه طالبان بیش از دو هفته می‌شود که  حملات تهاجمی شان را بر بخش‌هایی از ولایت کندز شدت بخشیده اند و در تازه ترین مورد پس از آتش‌بس روز های عید حملات تهاجمی شان بالای شهر جدید بغلان  را آغاز کرده اند.

وزارت دفاع ملی افغانستان اعلام کرد همچنین، ۵۲ ماین مختلف النوع که توسط طالبان در نقاط مختلف کشور جهت هدف قرار دادن افراد ملکی و نیرو های امنیتی جابجا شده بود، کشف و خنثی شد.

همچنین در ولایات ننگرهار، زابل، هرات، بادغیس، فاریاب، بلخ، هلمند و بغلان بیش از200 عضو گروه طالبان کشته و زخمی شدند.

کلیدواژه