ثور 30, 1400 10:45 Asia/Kabul
  • تداوم سیاست های مداخله جویانه آمریکا در افغانستان و منطقه
    تداوم سیاست های مداخله جویانه آمریکا در افغانستان و منطقه

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و افغانستان تاکید کرد، سیاست مداخله جویانه آمریکا نسبت به منطقه و افغانستان تغییری نکرده است.

" علی جدی "  رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و افغانستان  در نشست مجازی با اعضای ولسی جرگه افغانستان گفت: ایران از افغانستانی که برخاسته از انتخاب مردمی است حمایت می کند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و افغانستان  در ادامه افزود : ضرورت دارد که افغانستان مستقل به وسیله ملت خود صیانت و حفاظت گردد.

" جدی "  در  این نشست مجازی، با تأکید بر ایجاد تعامل و ارتباط بیشتر میان گروه های دوستی پارلمانی در مجالس دو کشور، اشتراکات دینی، فرهنگی، زبانی و تاریخی را عامل مهمی در تقویت روابط فیمابین در حوزه‌های مختلف به ویژه ارتباطات پارلمانی دانست.

رئیس گروه دوستی ـ پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و افغانستان با ابراز همدردی با ملت افغانستان بدلیل حادثه دردناک انفجار کابل گفت: مجلس شورای اسلامی ایران  این اقدام جنایتکارانه تروریستی را به شدت محکوم می کند.

در ادامه این نشست مجازی "سلمان اسحاقی"، عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و افغانستان در ولسی جرگه  نیز  گفت: امروز پایانه های گمرک عامل مهمی برای تقویت همکاری های دولت و ملت افغانستان و ایران است.

سیدجمال فکوری بهشتی؛ رئیس گروه دوستی پارلمانی  افغانستان و   ایران در ولسی جرگه نیز   گفت: تعاملات و همکاری های دو کشور دوست، مسلمان و همسایه افغانستان و ایران برادرانه و برخاسته از تاریخی مشترک است. 

کلیدواژه