ثور 30, 1400 14:43 Asia/Kabul
  • اجرای شدن 13 درصد از عملیات عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از افغانستان
    اجرای شدن 13 درصد از عملیات عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از افغانستان

ستاد فرماندهی مرکزی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد: تاکنون 13 درصد از عملیات خروج نیروهای ارتش این کشور از افغانستان تکمیل شده است.

به گزارش رادیو دری به نقل از خبرگزاری «فرانس پرس» در گزارشی که چهارشنبه شب منتشر شد، افزود که قرار است عقب‌نشینی نیروهای نظامی آمریکا از افغانستان بر اساس دستور ماه گذشته میلادی «جو بایدن» رئیس جمهوری ایالات متحده تا 11 سپتامبر تکمیل شود.

این خبرگزاری به نقل از نیروهای تروریست آمریکایی در منطقه غرب آسیا (سِنتکام) اضافه کرد که از آغاز عملیات عقب نشینی ارتش این کشور تا سه شنبه گذشته کالاها و تجهیزاتی معادل محموله‌های 115 فروند هواپیمای «سی – 17» از افغانستان خارج شده و بیش از پنج هزار قطعه تجهیزات برای از بین بردن و اوراق شدن به یک سازمان وابسته به پنتاگون، تحویل داده شده است.

«سنتکام» همچنین پنج تاسیسات شامل پایگاه هوایی «قندهار» در جنوب افغانستان را که پیش از این دومین پایگاه بزرگ نظامی آمریکا در این کشور به شمار می رفت، به وزارت دفاع افغانستان تحویل داده است.

با موکول شدن خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان به 11 سپتامبر، طالبان هم اعلام کرد: تا آن زمان در هیچ مذاکره صلحی شرکت نخواهد کرد و این موضوع سبب تعویق نشست صلح استانبول ترکیه شد.

خروح خفت بار نیروهای آمریکایی در افغانستان در حالی صورت می گیرد، که حضور حدود بیست ساله این کشور در افغانستان، دستاوردی جز کشتار دهها هزار تن از مردم مظلوم این کشور، تخریب زیرساخت ها و افزایش تولید مواد مخدر نداشته است.

کلیدواژه