جوزا 02, 1400 08:35 Asia/Kabul
  • آغاز خروج نیروهای گرجستان از افغانستان
    آغاز خروج نیروهای گرجستان از افغانستان

وزارت دفاع گرجستان از آغاز خروج نیروهای این کشور از افغانستان خبر داده است.

به گزارش رادیو دری به نقل از فارس ، وزارت دفاع گرجستان اعلام کرد ۱۰۰ پیاده نظام از فرماندهی غربی تیپ سوم این کشور نخستین افرادی هستند که از افغانستان به گرجستان بر می‌گردند.

این نیروها تحت امر نیروهای آلمانی در اردوگاه مارمال در مزارشریف مستقر بودند که بخشی از ماموریت پشتیبانی ناتو در افغانستان است.

متحدان ناتو در آوریل ۲۰۲۱ تصمیم گرفتند تا از اول مه نیروهایشان را از ماموریت پشتیبانی قاطع در افغانستان خارج کنند. تکمیل این خروج در ماه‌های آتی انجام می‌شود.

گرجستان از سال ۲۰۰۴ میلادی بخشی از ماموریت تحت امر ناتو در افغانستان بوده است. پیش از خروج، گرجستان حدود ۸۶۰ نیرو در افغانستان داشت.

خروج نیروهای گرجستان از افغانستان درشرایطی آغاز شدهکه «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) روز جمعه گفت، ناتو حتی بعداز آنکه نیروهایش از افغانستان خارج شوند، برخی فعالیت هایش در رابطه با این کشور را چه در داخل افغانستان و چه در خارج از آن، ادامه می دهد.

«جو بایدن» ریس جمهوری آمریکا اخیرا وعده داد که نظامیان تروریست آمریکایی تا قبل از 11 سپتامبر/20 سنبله از افغانستان خارج می شوند. مردم و مقامات افغانستان بارها خواستار خروج نظامیان اشغالگر آمریکایی از کشورشان شده اند. 

کلیدواژه