جوزا 07, 1400 09:52 Asia/Kabul
  • جزئیات تازه از خروج اشغالگران آمریکایی از افغانستان
    جزئیات تازه از خروج اشغالگران آمریکایی از افغانستان

هم زمان با ادامه روند خروج نظامیان تروریست آمریکایی از افغانستان، تاکنون بیش از ۱۰ هزار قطعه تجهیزات نظامی آمریکا به جای تحویل به نیروهای افغان تخریب شده است.

به گزارش رادیو دری، فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) در بیانیه ای اعلام کرد که از زمان تصمیم جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا برای خروج نظامیان تروریست آمریکایی از افغانستان، تاکنون معادل 160 بار هواپیما C-17 از این کشور خارج شده است.

این بیانیه افزود، تاکنون بیش از 10 هزار قطعه تجهیزات برای تخریب به آژانس تدارکات دفاعی آمریکا در افغانستان سپرده و بیش از 5 پایگاه نیز به نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان واگذار شده و در مجموع حدود 16 تا 25 درصد از روند خروج تکمیل شده است.

ارتش آمریکا هم زمان با آغاز روند خروج از افغانستان و برای آنچه که خروج ایمن خوانده است، تاکنون 650 نیروی ویژه را به افغانستان اعزام کرده و نیز، چندین دستگاه سامانه راکتی «هیمارس» به این کشور منتقل شده است.

همچنین، آمریکایی ها ناو هواپیمابر آیزنهاور را در دریای عرب و 6 فروند بمب‌ افکن B-52 و 12 فروند F-18 را هم در منطقه مستقر کرده اند.

براساس جدول زمانی جدید اعلام شده توسط دولت بایدن، همه نیروهای نظامی، قراردادی و آموزشی آمریکا باید تا بیستمین سالگرد 11 سپتامبر (20 سنبله) خاک افغانستان را ترک کنند.

کلیدواژه