کمپ نظامی «کابل جدید» به نیروهای افغان سپرده شد
(last modified 1400-03-08T12:51:04+00:00 )
جوزا 08, 1400 17:21 Asia/Kabul
  • کمپ نظامی «کابل جدید» به نیروهای افغان سپرده شد
    کمپ نظامی «کابل جدید» به نیروهای افغان سپرده شد

وزارت دفاع افغانستان درحالی از واگذاری کمپ «کابل جدید» به نیروهای افغان خبر داده که تخریب تجهیزات نظامی آمریکا در این کشور متوقف نشده است.

به گزارش رادیو دری به نقل از تسنیم ، براساس بیانیه وزارت دفاع افغانستان در مراسم تحویل کمپ نظامی «کابل جدید» به نیروهای افغان، «نجیب‌الله وردک» معاون اول این وزارت و ژنرال «اسکات میلر» فرمانده نظامیان تروریست آمریکایی و ناتو در افغانستان حضور داشتند.

«فواد امان» سخنگوی وزارت دفاع افغانستان اواخر اردیبهشت ماه سالجاری/ثور گفت که آمریکا کمپ «مورهد» در منطقه «ریشخور» کابل را به نیروهای عملیات ویژه افغانستان واگذار کرده و پیشتر نیز نظامیان تروریست آمریکایی مستقر در ولایت «هلمند» «کمپ آنتونیک» را به سپاه «215 میوند» واگذار کردند. همچنین، نیروهای آلمانی هم کمپ «مایک اسپن» را به سپاه 209 شاهین افغانستان واگذار کرده اند.

«عبدالقیوم رحیمی» والی لوگر چندی قبل با اشاره به خروج نیروهای تروریست آمریکایی از افغانستان گفت، این نیروها پایگاه «فاب شنک» که «مخروبه» است را به نیروهای امنیتی افغان واگذار کردند، اما همزمان با ادامه روند خروج نظامیان تروریست آمریکایی از افغانستان، بیش از 10 هزار قطعه تجهیزات نظامی آمریکا به جای تحویل به نیروهای افغان، کاملا تخریب شده اند.

روند خروج نیروهای اشغالگر خارجی از افغانستان از اول ماه می (11 ثور) آغاز شده و قرار است تا 11 سپتامبر (20 سنبله) پایان یابد.

 

کلیدواژه