جوزا 08, 1400 18:43 Asia/Kabul
  • تاکید ایران بر حمایت از روند صلح افغانستان
    تاکید ایران بر حمایت از روند صلح افغانستان

مدیرکل آسیای غربی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران بر حمایت از روند صلح افغانستان تأکید و روابط تهران و کابل را قابل اعتماد و تاریخی توصیف کرد.

به گزارش رادیو دری ، وزارت امور خارجه افغانستان در اطلاعیه ای اعلام کرد که میرویس ناب، سرپرست و معاون سیاسی وزارت خارجه این کشور امروز شنبه با «سید رسول موسوی» دستیار و مدیرکل آسیای غربی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران در کابل، دیدار و درباره روابط دو کشور بحث و گفت‌وگو کردند.

در این اطلاعیه آمده که میرویس ناب ضمن خوش آمدگویی به موسوی، با وی پیرامون آخرین تحولات سیاسی، امنیتی و روند مذاکرات صلح افغانستان سخن گفت و تداوم حمایت جمهوری اسلامی ایران از موضع مردم و دولت افغانستان در مذاکرات صلح و تلاش‌های آن‌ کشور در ایجاد اجماع منطقه‌ای برای حمایت از این روند را مهم و ارزنده خواند.

موسوی نیز با تشریح اهداف سفرش به کابل، روابط بین ایران و افغانستان را تاریخی و قابل اعتماد دانسته، بر تداوم حمایت جمهوری اسلامی ایران از روند گفت‌وگوهای صلح،افغانستان با ثبات و حفظ دستاوردهای دو دهه گذشته تأکید کرده است.

همچنین، دو طرف درمورد اهمیت امضای سند جامع همکاری‌های بین افغانستان و ایران، تقویت روابط دوجانبه و گسترش همکاری‌های مرزی و کنسولی بین دو کشور و نقش جمهوری اسلامی ایران در تأمین صلح در افغانستان بحث و تبادل نظر کردند. 

 

کلیدواژه