پاکستان پرواز هواپیماهای افغانستان را محدود کرد
(last modified 1400-03-11T03:35:49+00:00 )
جوزا 11, 1400 08:05 Asia/Kabul
  • پاکستان پرواز هواپیماهای افغانستان را محدود کرد
    پاکستان پرواز هواپیماهای افغانستان را محدود کرد

اداره هوانوردی افغانستان اعلام کرد پاکستان بطور یکجانبه پرواز هواپیماهای مسافربری آن کشور را از هفته ای ۵ پرواز به یک پرواز کاهش داده است.

به گزارش رادیو دری به نقل از ایرنا، دولت پاکستان دلیل کاهش پرواز هواپیماهای مسافربری افغانستان را جلوگیری از گسترش ویروس کرونا در این کشور اعلام کرده اما منابع افغان دلیل آن را تنش های اخیر بین کابل و اسلام آباد عنوان کرده اند.

«محمدنعیم صالحی» سخنگوی اداره هوانوردی افغانستان گفت: این تصمیم پاکستان بصورت یکجانبه گرفته شده و گر پاکستان در تصمیم خود تجدید نظر نکند، اداره هوانوردی افغانستان نیز مجبور خواهد شد مقابله به مثل کند.

روابط افغانستان و پاکستان که مدتهاست به دلیل مسایل مختلف ازجمله اختلافات مرزی و موشک پرانی در مناطق مرزی تیره شده ، پس از اظهارات اخیر حمدالله محب مشاور امنیت ملی افغانستان در سفری که به استان شرقی ننگرهار داشت پرتنش تر شده است. محب گفته بود که «پاکستان چیزی از عزت و افتخار ندارد.» او، در این سخنرانی گفته بود که دو دیپلمات پاکستان در کره جنوبی ۱۱ دلار آمریکایی سرقت کرده اند.

این اظهارات محب با واکنش تند اسلام آباد مواجه شد و وزارت خارجه پاکستان سفیر افغانستان در اسلام آباد را فراخواند و اعتراضات خود در باره این گفته محب ابراز کرد.

کلیدواژه