عقرب 15, 1395 08:49 Asia/Kabul
  •  انتقاد ربانی و عبدالله از افزایش اختلافات میان مقامات کابل

 وزیر امور خارجه و رئیس شورای اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان از افزایش اختلافات گسترده میان سران این کشور انتقاد کردند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، "صلاح‌الدین ربانی" وزیر امور خارجه افغانستان روز جمعه گفت، افزایش درگیری های لفظی میان سران حکومتی این کشور حاکی ا به بن بست رسیدن دولت وحدت ملی افغانستان است.

ربانی افزود، تنها راه بیرون رفت از بحران فعلی در افغانستان، اتحاد و همدلی مقامات دولت، جریان‌های سیاسی‌ و احزاب است.

"عبدالله عبدالله" رئیس شورای اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان نیز با ابراز نگرانی از وضعیت کنونی افغانستان گفت، مشکلات این کشور ناشی از عدم اجرای مواد تفاهم‌نامه ایجاد دولت وحدت ملی است.

عبدالله همچنین با تاکید بر لزوم حل مشکلات و پایان بخشیدن به چالش‌های سیاسی افغانستان تصریح کرد، تعدادی از گروه‌ها برای تامین منافع خود به افزایش ناامنی ها و جنگ در این کشور دامن می زنند.

گفتنی است، ژنرال دوستم معاون اول رئیس جمهوری افغانستان اخیرا در سخنانی در استان جوزجان دولت این کشور را متهم به طرح حمله علیه خود کرد.

ژنرال دوستم، همچنین "معصوم استانکزی"، رئیس امنیت ملی افغانستان را به قتل "برهان الدین ربانی" رئیس جمهوری فقید افغانستان متهم کرد.

ژنرال دوستم با انتقاد از رئیس جمهوری افغانستان نیز وی را به قوم گرایی متهم کرده است.

دفتر ریاست جمهوری افغانستان در واکنش به این اتهامات با انتشار بیانیه ای اعلام کرد، اظهارات دوستم در شرایط کنونی به عنوان عضو کلیدی در تمامی ساختارهای تصمیم گیری کشور، خلاف شأن و جایگاه، وی است.

 

کلیدواژه