جوزا 11, 1400 16:44 Asia/Kabul
  • آوارگی صدها تن از ساکنان ولایت غزنی افغانستان
    آوارگی صدها تن از ساکنان ولایت غزنی افغانستان

مقامات محلی ولایت غزنی افغانستان از آواره شدن حدود ۳ هزار خانواده در برخی از مناطق جنگی در مرکز و شهرستان های این ولایت دردو ماه اول سال جاری ، خبر دادند .

به گزارش رادیو دری به نقل از خبرگزی صدای افغان (آوا) "واحد ... جمعه ‌زاده" سخنگوی والی غزنی  امروز (سه‌شنبه)  با ابراز نگرانی از ادامه حملات طالبان به مناطق مختلف این ولایت گفت: طبق بررسی‌هایی که صورت گرفته است، حدود ۳ هزار خانواده از ولسوالی‌های قرباغ، اندر، جغتو، خواجه عمری، ده یک، مناطق آرزو و شالیز از محدوده  مرکز غزنی از خانه‌های خود آواره شده و  به سایر مناطق مهاجرت کرده اند.

جمعه‌ زاده افزود ، هنوز آمار شماری از خانواده‌هایی که به کابل، پکتیا، پکتیکا، و مناطق دیگر کوچ کرده‌اند، به دلیل مشکلات امنیتی در دست نیست .

در همین حال برخی از آوارگان با شکایت از وضعیت موجود و انتقاد از بی توجهی دولت گفتند، طالبان خانه‌های آنان را تصرف کرده و دولت برای آزادسازی منطقه تلاش جدی نمی کند.

گفتنی است ، هم‌اکنون درگیری‌های پراکنده در شهرستان قرباغ و خواجه عمری و برخی مناطق مرکز و شهرستان های این ولایت جریان دارد و شهروندان نگران شعله‌ور شدن آتش جنگ در شهر غزنی هستند.

کلیدواژه