جوزا 12, 1400 11:19 Asia/Kabul
  • سقوط 12 پوسته امنیتی در ولایت ننگرهار
    سقوط 12 پوسته امنیتی در ولایت ننگرهار

گروه طالبان مدعی شده است که خسارات سنگینی در ولسوالی های سرخرود، پچیراگام و ده بالای ولایت ننگرهار به نیروهای دولتی وارد کرده است.

 به گزارش خبرنگار رادیو دری  ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان به رسانه های خبری گفت: در منطقه  شمشپور ولسوالی سرخرود یک پوسته را تصرف و یک موتر رنجر پولیس را با مقادیر سلاح و مهمات به دست اورده است.

 به گفته وی در منطقه ی تنگی گیری خیل ولسوالی پچیراگام هشت پوسته و یک مرکز بزرگ نیروهای حکومتی  و دو عراده تانک را همراه با مقادیر زیادی سلاح ومهمات را بعد از یک درگیری تصرف کرده و تعدادی از نیروهای امنیتی را به اسارت گرفته اند.

مجاهد همچنان مدعی شده است که در ولسوالی ده بالا سه پوسته امنیتی را با سلاح ومهمات تصرف کرده و تلفات سنگینی را به نیروهای حکومتی وارد کرده اند.

  اداره ولایتی ننگرهار تا اکنون در این مورد چیزی نگفته است اما شاهدان عینی درگیری های بین طالبان ونیروهای امنیتی را تایبد میکنند.

یک داکتر مرکز صحی در ولسوالی ده بالا که نخواست نامش فاش شود گفت: هجده مجروح نیروهای امنیتی به این مرکز صحی منتقل شده بودند که که برای تداوی بیشتر به شفاخانه مرکزی جلال اباد منتقل شدند.

شاهدان همچنین تلفات وخسارات نیروهای حکومتی را در ولسوالی های پچیراگام و سرخرود ولایت ننگرهار نیز تایید کردند.

این اولین بار است که طالبان حملات گروهی را در چندین ولسوالی بر پوسته های نیروهای امنیتی انجام میدهد  وتلفات وخساراتی را به نیروهای امنیتی وارد میکند.

 

کشته و زخمی شدن 18 طالب و نیروی امنیتی در ولایت ننگرهار

کلیدواژه