جوزا 12, 1400 14:53 Asia/Kabul
  • ارائه پرونده کشتار خبرنگاران افغانستان به دیوان کیفری بین‌المللی لاهه
    ارائه پرونده کشتار خبرنگاران افغانستان به دیوان کیفری بین‌المللی لاهه

پرونده کشتار خبرنگاران افغانستان به دیوان کیفری بین‌المللی لاهه ارائه شد.

به گزارش خبرگزاری آوا، سازمان گزارشگران بدون مرز با ارسال نامه‌ای به فاتو بنسودا؛ دادستان دیوان کیفری بین‌المللی از این دادگاه خواسته‌ تا درباره قتل و خشونت علیه خبرنگاران افغانستان در یک‌سال اخیر تحقیق کرده و آن را به مثابه جنایت جنگی، در دستور کار خود قرار دهد.

 سازمان گزارشگران بدون مرز، روز سه شنبه ضمیمه نامه ارسالی خود به دادستان دیوان کیفری بین‌المللی لاهه، اسناد قتل خبرنگاران افغانستان را برای بررسی اتهام جنایت جنگی به این مرجع قضایی ارائه کرده واعلام است که در سال گذشته 11 خبرنگار و کارمند رسانه‌ای در افغانستان کشته شده‌اند.

در گزارش این سازمان آمده است که با افزایش خشونت‌ها و وخیم‌تر شدن وضعیت امنیتی در افغانستان این خبرنگاران و برخی از فعالان مدنی و حقوق بشری در افغانستان قربانی حملات هدفمند شده‌اند.

خبرنگاران و مراکز و دفاتر رسانه‌ای در افغانستان از اهداف عمده ترورهای هدفمند، انفجارهای مرگبار و حملات انتحاری بوده‌اند. با این حال، هنوز هیچ‌گونه رسیدگی مسئولانه به این پرونده ها وجود نداشته و با وجود ادعاها درباره دستگیری عوامل این حملات و کشتارها، هیچ تروریستی به طور علنی در این زمینه محاکمه و مجازات نشده‌است.

 

نشست خبرنگاران ولایت بلخ در پی تداوم تهدیدها علیه خبرنگاران

کلیدواژه