جوزا 14, 1400 09:42 Asia/Kabul
  • اعتراف آمریکایی ها به جنایات ضد انسانی در افغانستان
    اعتراف آمریکایی ها به جنایات ضد انسانی در افغانستان

در ادامه جنایات نظامیان  تروریست امریکایی در افغانستان ،وزارت دفاع این کشور ، به کشتن دستکم بیست و سه غیرنظامی به دست نظامیان امریکایی اعتراف کرد.

به گزارش رادیو دری ،وزارت دفاع امریکا  اعتراف کرد این عده از غیر نظامیان افغان   با شلیک گلوله نظامیان امریکائی در سال 2020 کشته شده اند .

اعتراف آمریکایی ها در حالیست که  میزان تلفات غیرنظامیان در حملات نظامیان خارجی در این مدت  حداقل پنج برابر بیشتر از آمار اعلام شده است .

البته این گوشه ای از جنایات نظامیان تروریست خارجی به فرماندهی امریکائی در مدت 20 سال گذشته درافغانستان بشمار می رود که برکسی پوشیده نیست .

امریکایی ها در دو دهه  حضور شکست خورده خود در افغانستان که هم اکنون با خفت و خواری در حال خروج از این کشور هستند ، صدهاهزار  غیرنظامی افغان را کشته اند و دادخواهی مردم این کشور برای محاکمه نظامیان جنایتکار امریکایی تاکنون به جایی نرسیده است .

از زمان  حضور نظامی امریکا در افغانستان بیش از دو میلیون شکایت از جنایات جنگی در این کشور در دادگاه بین المللی کیفری  لاهه ثبت شده است .

از سوی دیگر همزمان با روند خروج آمریکا در افغانستان، جنگ و ناامنی که آنها در این کشور آغاز کرده اند ادامه دارد به طوری که علاوه بر جنگ های میدانی ، وقوع انفجارها در افغانستان همچنان از میان غیرنظامیان افغان قربانی می گیرد ، در‌ کمتر از چهل و هشت ساعت گذشته سه دستگاه مینی بوس مسافربری فقط در غرب شهر‌کابل هدف سه انفجار قرار‌گرفت که براثر آن چهارده نفر کشته و شانزده نفر دیگر زخمی شدند ، براثر سومین انفجار در مینی بوس شهری ، بعدازظهر امروز در جاده « دارالامان » شهر‌کابل ، چهار نفر از جمله دو زن جان باختند و چهار غیرنظامی دیگر زخمی شدند .براساس آمار کمیسیون حقوق بشر افغانستان ، در ماه گذشته میلادی دویست وهشتاد غیرنظامی افغان درجنگ و انفجارهای افغانستان کشته و ششصد و سی وچهار غیرنظامی دیگر زخمی شده اند .

 

اعتراف سناتور آمریکایی بر تجاوز آشکار آمریکا در افغانستان

دیوان کیفری جنایت جنگی آمریکا در افغانستان را تایید کرد

 

کلیدواژه