امام خمینی (ره) در اندیشه مردم افغانستان
(last modified 1400-03-14T05:49:27+00:00 )
جوزا 14, 1400 10:19 Asia/Kabul
  • امام خمینی (ره) در اندیشه مردم افغانستان
    امام خمینی (ره) در اندیشه مردم افغانستان

امام خمینی(ره) با کارنامه درخشان اخلاق سیاسی اسلامی، حمایت از آزادی خواهی و خدمات بی نظیر برای احیای تفکر اسلامی و وحمایت قاطع از مردم مسلمان افغان در بین علما و همه مردم افغانستان از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند.

به گزارش رادیو دری ، شهرت امام خمینی (ره) در جامعه افغانستان چه در شهرها و چه در روستاهای این کشور به قدری است که علما، اساتید دانشگاه‌ها و دانشجویان افغانستان و مردم این کشور از آن حضرت بعنوان احیاگر هویت اسلامی، الگوی آزادی خواهی و مقابله با استکبار جهانی، ساده زیستی و معنویت نام می برند.

امسال اگرچه مدارس و دانشگاه‌ها، برپایی مراسم ترحیم و تجمعات به دلیل گسترش موج سوم ویروس کرونا در افغانستان تعطیل اعلام شده و این وضعیت باعث شد که مراسم‌های تجلیل از اندیشه‌ها و میراث‌ ماندگار امام راحل بصورت جمعی و گسترده برگذار نشود، اما با وجود این، مقرر گردید وبینارها و برنامه‌های آنلاین به یاد آن رهبر بزرگ جهان اسلام برگزار گردد.

«محمدفیاض ارزگانی» عضو شورای علمای افغانستان بر گفت، امام خمینی(ره) احیاگر اسلام ناب محمدی در عصر معاصر است که با کارنامه درخشان خود و بنیانگذاری جمهوری اسلامی، هویت اصیل اسلام را زنده ساخت و با مقابله فکری، فرهنگی و سیاسی دسیسه های استکبار علیه اسلام و فرهنگ اصیل اسلامی را به جهان اسلام معرفی کرد.

سیدهادی هادی، رئیس «بنیادفرهنگی تبلیغی پیامبر اعظم» در کابل هم گفت، امام خمینی(ره) با به پیروزی رساندن انقلاب اسلامی ایران یکبار دیگر قدرت و صلابت اسلام را به نمایش گذاشت و پیوند دین و سیاست را زنده کرد.

«محمد ابراهیم افضلی» یکی دیگر از علمای  دینی افغانستان نیز با اعلام اینکه انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) فرهنگ اسلامی و آزاد اندیشی را برجسته کرد، گفت امام گام های بزرگی در تقریب مذاهب اسلامی برداشت که همچنان برکات آن را شاهد هستیم.

مولوی «محمدمختار مفلح» از علمای شناخته شده اهل سنت و رهبر حزب نهضت اسلامی افغانستان هم درباره شخصیت امام راحل یادآور شد که نامگذاری روز قدس، هفته وحدت و حمایت از ملت های مظلوم در سراسر جهان از جمله یکی از اقدامات ماندگار امام خمینی(ره) در عرصه سیاسی و مذهبی است که به برکت اندیشه های آن امام همام، جهان اسلام هر روز متحد تر و منسجم تر می شود و ملت های مسلمان بیدار می شوند.

پیش از این همه ساله مردم مسلمان و خداپرست افغانستان به مناسبت رحلت امام خمینی(ره) در خرداد ماه نشست‌ها و گردهمایی زیادی را به پاس خدمات فراوان آن بزرگوار به جوامع اسلامی از جمله افغانستان برگزار می کردند تا بخش هایی از اندیشه های ایشان را واکاوی و بازخوانی کنند، اما امسال گسترش بیماری مهلک کرونا این شانس بزرگ را از مردم افغان گرفته است.

 

مردم افغانستان به امام خمینی (ره) به عنوان یک رهبر دلسوز برای امت اسلامی نگاه می کردند

مردم افغانستان توجه ویژه حضرت امام خمینی (ره) به این کشور را فراموش نمی کنند

 

 

کلیدواژه