جوزا 14, 1400 19:45 Asia/Kabul
  • تجدید میثاق مهاجرین افغانستانی با آرمان‌های امام خمینی(ره)
    تجدید میثاق مهاجرین افغانستانی با آرمان‌های امام خمینی(ره)

همزمان با فرا رسیدن سالروز ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) بزرگترین مبارز اسلامی عصر حاضر و بنیان‌گذار انقلاب اسلامی، صدها مهاجر افغانستانی با حضور در حرم امام با آرمان‌های ایشان تجدید میثاق کردند.

به گزارش رادیو دری،  مراسم پرفیض دعای ندبه و گرامی‌داشت شخصیت  امام خمینی(ره) با حضور صدها تن از مهاجرین افغانستانی از تهران و شهرهای اطراف آن، صبح روز جمعه(14 جوزا/ خرداد) با همکاری مرکز فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی تبیان، هیأت رزمندگان اسلام و آستان مقدس حضرت امام خمینی(ره) برگزار شد.

در این مراسم که با سخنرانی حجت‌الاسلام احسان بی‌آزار تهرانی، متولی آستان امام زاده صالح(ع) تهران و همچنین حجت‌الاسلام سید عیسی حسینی مزاری، رییس مرکز فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی تبیان همراه بود، حاج سعید حدادیان از مداحان بنام ایرانی و همچنین کربلایی علی اصغر طهماسبی، از مداحان مطرح مهاجر افغانستانی به قرائت دعای ندبه و مدح و ذکر مصیبت اهل‌بیت پیامبر گرامی اسلام پرداختند.

در حاشیه این مراسم، مهاجرین افغانستانی از هیأت‌های مختلف مذهبی و ورزشکاران با آرمان‌های حضرت امام خمینی(ره) تجدید میثاق کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید عیسی حسینی مزاری، رییس مرکز فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی تبیان که در این مراسم سخنرانی کرد، گفت که به چند دلیل جمع زیادی از خواهران و برادران افغانستانی در کنار مرقد مطهر حضرت امام خمینی(ره) گردهم آمده‌اند؛ اولین دلیل، ادای احترام به مقام شامخ حضرت امام خمینی(ره) و اهدای درود و صلوات به روح پرفتوح این بزرگ مرد قرن است،زیرا ایشان با ظهور و قیام خود اسلام را زنده کرد و از سوی دیگر، عزت، عظمت و شرافت را به جوامع اسلامی و مسلمانان برگرداند.

وی تأکید نمود که اگر امروز در جوامع اسلامی قدرت، عظمت، بزرگی و اقتدار می‌بینید، به خاطر قیام و انقلابی است که حضرت امام خمینی(ره) آن را هدایت و رهبری کرد.

رییس مرکز تبیان دلیل دوم حضور در حرم امام خمینی(ره) را تجدید میثاق با آن حضرت دانست و گفت: ما به عنوان عناصر مسلمان، انقلابی و مبارز نیاز به اندیشه و برنامه کار امام خمینی(ره) در عرصه زندگی داریم؛ لذا بایستی با ایشان تعهد و میثاق مجدد بسپاریم که در این راه حضور داریم و راه ایشان را ادامه خواهیم داد.

وی با بیان این‌که تنها راهی که امروز برای جوامع اسلامی و مسلمانان نجات‌بخش است، خط امام خمینی(ره) و راه ایشان است، خاطرنشان نمود: "امروز اگر شما در دنیا هر راه و هر مسیر دیگری غیر از مسیر امام خمینی(ره) می‌بینید، به انحراف رفته و مسیر انحرافی است".

وی دلیل سوم تجمع امروز در حرم امام خمینی(ره) را تأکید بر بیعت با رهبری عنوان کرد و افزود: اگرچه ما بعد از ارتحال امام خمینی(ره) با رهبری حضرت امام خامنه‌ای(حفظه‌الله)، بیعت کرده بودیم، و طی این 32 سال در این مسیر حضور داشته و به پیروی از ایشان ادامه دادیم، اما امروز با حضور خود، تأکید مجدد می کنیم که در این مسیر به عنوان سربازی در عرصه‌های مبارزاتی در افغانستان، منطقه و دنیا در تبعیت از فرامین حضرت امام خامنه‌ای(حفظه‌الله) حضور خواهیم داشت و مبارزات انقلابی و اسلامی خود را تداوم خواهیم بخشید.

حسینی مزاری دلیل کار چهارم تجمع مهاجرین افغانستانی در حرم امام خمینی(ره) را تشکر و سپاس‌گزاری از دولت و مردم انقلابی ایران عنوان کرد، آن هم به دو جهت؛ اول این‌که مردم مسلمان ایران به درستی از امام خمینی(ره) تبعیت کردند و این امام را در عرصه مبارزات حمایت نمودند تا انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و دلیل دوم، این‌که نظام جمهوری اسلامی، دولت و مردم انقلابی ایران در طول بیش از 40 سال در کنار مردم افغانستان بودند.

وی در ادامه در مورد وضعیت مهاجرین افغانستان در ایران نسبت به سایر کشورها گفت که به دنبال سفر به بسیاری از کشورها از جمله کشورهای اروپایی، دریافته که وضعیت مهاجرین در جمهوری اسلامی ایران خیلی مناسب‌تر از سایر کشورها است.

حسینی مزاری دلیل آخر این گردهمایی را تذکر به مهاجرین و مردم افغانستان دانست و از آن‌ها خواست که نسبت به توطئه دشمنان دو کشور به هوش باشند؛ تنها نظامی که در سطح دنیا اسلامی است و در برابر استبداد جهانی ایستاده، و تنها نظامی که آرزوی پیامبران الهی و ائمه معصومین را برآورده کرده، این نظام جمهوری اسلامی است که نیاز به حمایت و پشتیبانی دارد و آحاد مسلمین به خصوص مردم انقلابی افغانستان نباید در رابطه با حمایت از این نظام کم بگذارند.

 

سید عیسی حسینی مزاری: امام خمینی یک نظام قدرتمند اسلامی بنیانگذاری کرد

 

 

کلیدواژه