جوزا 15, 1400 16:57 Asia/Kabul

پس از تشدید حملات طالبان در ولسوالی فیض آباد جوزجان، مارشال دوستم به منظور سرکوب طالبان با نیروهای مسلح اش به این ولسوالی رفته‌است.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، هدف از حضور دوستم و نیروهای مسلح همراهش درولسوالی فیض آباد تقویت روحیه سربازان دولتی وبررسی اوضاع امنیتی در این ولسوالی گفته شده است .

عطامحمد فیضی ازمسئولان حزب جنبش ملی اسلامی به رهبری مارشال دوستم درگفت وگوی تلفنی با رادیو دری ضمن تایید حضور این نظامی درخط اول جنگ با گروه طالبان از وضعیت ولسوالی های این ولایت ابراز نگرانی کرد .

فیضی حضور دوستم در کنار نیروهای امنیتی را باعث روحیه بخشی به سربازان دانسته می گوید : درصورتی که نیاز مبرم به حمایت از نیروهای امنیتی دربرابر تهاجمات گروه طالبان احساس شود مارشال دوستم تلاش خواهد کرد با هماهنگی حکومت اقدامات جدی امنیتی را روی دست گیرد .

دوستم درحالی به ولسوالی فیض آباد رفته است که طی روزهای اخیر گروه طالبان موفق شده بودند پاسگاه علی آباد روستای کوکلداش این ولسوالی را به تصرف خود دربیاورند .

همچنان خبرها حاکیست که  مقامات عالی حکومتی ومسوولان امنیتی ازجمله والی جوزجان ، فرمانده نیروهای پلیس ، رییس امنیت ملی وبرخی فرماندهان نظامی دیگر نیز درمنطقه جنگی  که درمسیر راه شبرغان – مزارشریف موقعیت دارد سفر کرده اند .

گفته می شود که نظامیان افغان برای پس گیری مناطق ازدست رفته وعقب زدن گروه طالبان عملیات نظامی وسیعی را اززمین وهوا علیه این گروه راه اندازی نموده اند که درگیری ها به شدت درمناطق علی آباد وکوکلداش ادامه دارد .

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش کاظم حیدری:

درخواست دوستم از طالبان برای پایان خشونت‌ها

کلیدواژه