جوزا 18, 1400 12:08 Asia/Kabul
  • گلوله؛ پاسخ حکومت محلی به بی برقی و بی آبی مردم بدخشان
    گلوله؛ پاسخ حکومت محلی به بی برقی و بی آبی مردم بدخشان

راه پیمایی مردم بدخشان در اعتراض به افزایش نا امنی‌ها، عدم دسترسی به آب و برق و بی تفاوتی های حکومت محلی این ولایت نسبت به انجام عرضه‌ ی خدمات اجتماعی به خشونت کشیده شد.

به گزارش رادیو دری صدها تن از باشندگان فیض‌ آباد، امروز سه شنبه، برای حل مشکل بند برق شورابک و کمبود آب دست به تظاهرات زدند.

احمد نبیل قاضی‌زاده، یک تن از برگزار کنندگان این راه پیمایی گفت که حکومت محلی بدخشان پاسخ خواست‌ های مشروع آنان را که آب و برق می‌باشد با گلوله داده است.

منابع از محل تظاهرات می گویند که در پی تیراندازی محافظین والی بر مردم معترض، 3 تن کشته و 24 تن دیگر زخمی شدند.

هم اکنون دکان‌های شهر فیض آباد مرکز  ولایت بدخشان در حال بسته شدن است و شهر چهره‌ی نظامی به خود گرفته است.

نیک‌  محمد نظری؛ سخنگوی والی بدخشان اما میگوید: شماری از شهروندان خشمگین امروز بر دروازه مقام ولایت هجوم آوردند، بدون اینکه خواست شان را بفهمیم بر تجهیزات نظامی حمله کردند و سربازان را با سنگ و چوب زدند که تعدادی از سربازان زخمی شده اند.

وی افزود که هیچ شلیکی از سوی نیروهای امنیتی بر مظاهره‌ کنندگان صورت نگرفته، فیر هوایی بوده و افراد زخمی بر اثر پرتاب سنگ و چوب خودشان زخمی شده اند.

معترضان می‌گویند که تا زمانی‌ که خواست‌های شان عملی نشود دست از راه پیمایی برنمی دارند و در صورت تداوم برخورد خشونت آمیز حکومت محلی آنان دست به نافرمانی‌ های و پاسخ مشابه می‌زنند.

این در حالی است که  کار بند برق شورابک که قرار بود به زودی آغاز شود؛به دلایل نامعلوم آغاز نشده و مردم شهر فیض آباد با کمبود آب مواجه هستند.
 

کلیدواژه