برگزاری نشست هیات های مذاکره کننده دولت افغانستان و طالبان در قطر
(last modified 1400-03-19T12:26:21+00:00 )
جوزا 19, 1400 16:56 Asia/Kabul
  • برگزاری نشست هیات های مذاکره دولت افغانستان و طالبان در قطر
    برگزاری نشست هیات های مذاکره دولت افغانستان و طالبان در قطر

همزمان با تشدید خشونت‌ ها در افغانستان ، هیات های مذاکره دولت این کشور و گروه طالبان در قطر، درباره تسریع در روند مذاکرات صلح ، توافق کردند .

به گزارش رادیو دری، هیات های  مذاکره دولت افغانستان و گروه طالبان در قطر روز چهارشنبه اعلام کردند ، در این نشست همچنین درباره  موضوعات دستور کار نشست‌های آینده توافق شد .

هیات های  مذاکره کننده دولت افغانستان و گروه طالبان در دوحه در حالی دیدارها را از سر گرفته‌اند که نشست استانبول ترکیه قرار بود پس از ماه رمضان برگزار شود، اما به دلیل شرکت نکردن طالبان ، این نشست برگزار نشد .

هفته گذشته، «محمد معصوم استانکزی» رئیس تیم مذاکره دولت افغانستان گفت: دولت این کشور آماده از سرگیری مذکرات صلح با طالبان است.

 در همین حال «عبدالله عبدالله» رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان امروز گفت :  دولت این کشور برای دستیابی به صلح در این کشور  نیازمند همکاری کشورهای منطقه و جهان است تا طالبان وادار به گفت‌وگوهای جدی شود.

«عبدالله عبدالله »ضمن ابراز نگرانی از افزایش خشونت‌ها و تشدید جنگ در افغانستان ، پایان خشونت در این کشور  و برقراری آتش‌بس دایمی را خواستار شد.

رییس شورای عالی مصالحه‌ ملی افغانستان افزود ، بحران این کشور راه حل نظامی ندارد ، اما نیروهای مسلح آماده دفاع از افغانستان هستند .

گروه طالبان اخیرا جنگ را در افغانستان تشدید کرده و ارتش افغانستان در حال دفاع از ولایت‌ها و شهرستان های این کشور است.

مذاکرات صلح افغانستان بین دولت این کشور و گروه طالبان به منظور پایان جنگ و درگیری در افغانستان سال گذشته در قطر آغاز شده ،اما  به علت دخالت های آمریکا هنوز به نتیجه نرسیده  است .

از سرگیری مذاکرات صلح افغانستان فردا در دوحه ی قطر

کلیدواژه