جوزا 22, 1400 11:21 Asia/Kabul
  • ابرازنگرانی خطیبان نماز جمعه غرب کابل از افزایش ناامنی‌ها در افغانستان
    ابرازنگرانی خطیبان نماز جمعه غرب کابل از افزایش ناامنی‌ها در افغانستان

خطیبان نماز جمعه غرب کابل از پیشروی گروه طالبان، قتل‌های مرموز و زنجیره‌ای و حمله به افراد و گروه‌های مشخص قومی و مذهبی ابراز نگرانی کردند.

به گزارش رادیو دری" شیخ عبدالقدیر عالمی" خطیب نماز جمعه غرب کابل  از نهادهای حکومتی خواست که برای تامین نظم و امنیت گام‌های بلند و استوار بر دارند.

عالمی، در بخش دیگر سخنان خود هم‌ زمان با افزایش موج سوم کرونا در کشور از مردم خواست که توصیه‌های طبی را رعایت کنند و از تجمعات غیرضروری اجتناب نمایند.

عالمی، همچنین هم‌ زمان با فرا رسیدن دومین سالگرد درگذشت مرحوم حضرت آیت الله العظمی محقق کابلی گفت: یکی از ویژگی‌های آن مرحوم سدشکنی و خودباوری بود.

وی تاکید کرد که حضرت آیت الله العظمی محقق کابلی برای اولین بار سد مرجیعت را شکستاند و برای مردم دنیا به اثبات رساند که یک شخصیت افغانستانی نیز می‌تواند مرجع تقلید جهانی شود.

در همین حال سردار محسنی، امام جمعه ده سبز کابل نیز گفت: حضرت آیت الله العظمی محقق کابلی (ره)خوب می‌دانست که کشور افغانستان از اقوام مختلفی تشکیل شده است؛ لذا همواره مردم را به وحدت، برادری و اخوت دعوت می‌کرد.

سردار محسنی، ضمن بیانات خود از رهبران سیاسی کشور و گروه طالبان خواست که به خاطر قدرت‌طلبی صلح را فراموش نکنند.

وی افزود، مردم بیشتر از این تحمل رنج و مصیبت را ندارند و دنیا باید به مردم افغانستان کمک کند و در جهت صلح و آشتی، قدم‌های جدی‌تری بر دارند.

خطیبان نماز جمعه در حالی برای آوردن صلح و تامین امینت تاکید می‌کنند که از چند ماه به این طرف گفت‌وگوهای صلح متوقف شده است و جنگ در گوشه و کنار کشور به شدت جریان دارد.

 

تاکید ائمه جمعه کابل بر لزوم رسیدگی به زخمی‌ های حمله غرب کابل

کلیدواژه