جوزا 23, 1400 08:53 Asia/Kabul
  • صلح افغانستان محور دیدار حنیف اتمر با نماینده سازمان ملل
    صلح افغانستان محور دیدار حنیف اتمر با نماینده سازمان ملل

نماینده سازمان ملل در دیدار وزیر خارجه افغانستان، با اشاره به تشدید حملات و بالا رفتن سطح خشونت‌ها، ادامه این وضعیت را برای سازمان ملل متحد و حامیان صلح در افغانستان غیر قابل قبول خواند.

به گزارش رادیو دری به نقل از فارس،جان آرنو، نماینده ویژه جدید دبیر کل سازمان ملل متحد برای افغانستان  ظهر روز شنبه، بیست‌ودوم جوزا، در مقر وزارت خارجه با محمد حنیف اتمر، وزیر امور خارجه افغانستان دیدار کرد.

وزیر امور خارجه آغاز مأموریت آرنو را به عنوان نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد برای افغانستان و منطقه تبریک گفته است.

آرنو در این دیدار با اشاره به تشدید حملات و بالا رفتن سطح خشونت‌ها، ادامه این وضعیت را برای سازمان ملل متحد و حامیان صلح در افغانستان غیر قابل قبول خوانده است.

وی همچنین بر تسریع مذاکرات صلح و تأمین آتش‌بس فوری و فراگیر تأکید کرده است.

نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد برای افغانستان و منطقه ادامه خشونت‌ها و عدم آغاز مذاکرات معنا‌دار صلح بین‌الافغانی و توافق نکردن طالبان برای تأمین آتش‌بس فوری و فراگیر را برای موفقیت روند صلح خطرناک توصیف کرده است.

طبق اعلام وزارت خارجه، او با اشاره به قطع‌نامه ۲۵۱۳ شورای امنیت سازمان ملل و عدم پابندی طالبان به تعهدات‌شان برای قطع روابط با گروه‌های تروریستی منطقه‌ای و بین‌المللی ابراز نگرانی کرده و این وضعیت را برای رسیدن به صلح پایدار در افغانستان مخرب توصیف کرده است.

در این نشست، حنیف اتمر درباره برنامه‌های حکومت افغانستان در بخش‌های سیاسی، امنیتی و مذاکرات صلح صحبت کرده و بر ضرورت تأمین آتش‌بس فوری و سراسری و اهمیت مذاکرات صلح پافشاری کرده است.

جان آرنو در اواخر ماه حوت سال گذشته به عنوان نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد برای افغانستان و منطقه با محوریت روند صلح تعیین شد. او به تازگی این مأموریت خود را آغاز کرده و پیش از این به کشورهای منطقه نیز سفر کرده است.

آرنو دیپلمات کارشته‌ای است که در جریان سال‌های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳ نیز به عنوان نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد و رییس دفتر یوناما در افغانستان فعالیت کرده است.

اتمر: طالبان با اعلام آتش‌بس زمینه اجرای پروژه‌های زیربنایی را فراهم کند

کلیدواژه