جوزا 23, 1400 10:20 Asia/Kabul
  • حمله اعضای گروه طالبان به ولایت قندوز
    حمله اعضای گروه طالبان به ولایت قندوز

اعضای گروه طالبان به ولایت قندوز در شمال افغانستان، حمله کردند .

به گزارش رادیو دری به نقل از خبرگزاری صدای افغان (آوا)،«محمد یوسف ایوبی»، رییس شورای ولایتی قندوز امروز( یکشنبه) گفت ، این حمله که به سقوط بازار ولسوالی «علی آباد » قندوز منجر شده است  ، دستکم 20 نیروی ارتش افغانستان کشته و زخمی شدند .

«محمد یوسف ایوبی » به کشته ها و زخمی های احتمالی  گروه  طالبان اشاره نکرده است .

این در حالیست که انعام‌الدین رحمانی؛ سخنگوی پولیس قندوز، امروز (یک‌شنبه، ۲۳ جوزا) در پیامی به خبرنگاران گفت که درگیری شدید در نزدیکی بازار مرکز ولسوالی علی‌آباد جریان دارد و مرکز این ولسوالی تاکنون در کنترل نیروهای دولتی است.

 گزارش ها حاکیست ، پس از سقوط ولسوالی « اشکمش » ولایت تخار در شمال افغانستان و گسترش حضور گروه طالبان در ولسوالی بغلان مرکزی، ولایت قندوز در محاصره این گروه قرار گرفته است.

در روزهای اخیر حملات اعضای گروه طالبان به مناطق و ولسوالی های مختلف افغانستان تشدید شده و برخی از ولسوالی های این کشور به تصرف طالبان در آمده است .

نیروهای ارتش افغانستان هم در حال دفاع از مناطق مختلف این کشور هستند .

این حملات و درگیری ها در حالیست که جدید ترین دور مذاکرات صلح افغانستان بین دولت این کشور و گروه طالبان به منظور پایان جنگ و درگیری روز چهارشنبه گذشته در دوحه قطر برگزار شده است و طرفین درباره  تسریع در روند این مذاکرات و دستور کار مذاکرات آینده توافق کردند .

مذاکرات صلح افغانستان بین دولت این کشور و گروه طالبان به منظور پایان جنگ و درگیری در افغانستان سال گذشته در قطر آغاز شده ،اما  به علت دخالت های آمریکا هنوز به نتیجه نرسیده  است .

مدیریت ضعیف دولت و امتیاز دهی به طالبان؛ از دلایل عمده سقوط برخی ولسوالی ها در افغانستان

کلیدواژه