نگرانی از گسترش ویروس کرونا در افغانستان
(last modified Mon, 14 Jun 2021 07:39:05 GMT )
جوزا 24, 1400 12:09 Asia/Kabul
  • نگرانی از گسترش ویروس کرونا در افغانستان
    نگرانی از گسترش ویروس کرونا در افغانستان

وزارت صحت عامه افغانستان با ابراز نگرانی از گسترش ویروس کرونا در این کشور پیش بینی کرد، شمار مبتلایان تا آخر این هفته به اوج خود خواهد رسید.

به گزارش رادیودری به نقل از خبرگزاری آوا، سخنگوی وزارت صحت عامه افغانستان امروز دوشنبه با بیان اینکه شمار فوتی های کرونا به رکورد 85 نفر در روز رسیده است، گفت: کشور در اوج بحران کرونا قرار دارد و دلیل آن بی اعتنایی شهروندان به پروتکل های بهداشتی است.

دستگیر نظری افزود: با اینکه برخی از محدودیت‌ها از سوی وزارت صحت عامه افغانستان اعلام شده است، اما متاسفانه نکات بهداشتی از سوی مردم رعایت نمی‌شود و ازدحام مردم در اماکن عمومی مانند مساجد، فروشگاه‌های بزرگ و کلوپ‌های ورزشی همچنان ادامه دارد.

نظری همچنین بحران کمبود اکسیژن را از بزرگترین چالش‌ها برای درمان بیماران کرونایی در افغانستان عنوان کرده و گفت: تنها راه مهار این ویروس، رعایت مسایل بهداشتی است.

در همین حال «وحید مجروح» سرپرست وزارت صحت عامه افغانستان گفت: ایران روزانه دو تانکر حامل اکسیژن مایع به شمال و غرب این کشور می فرستد و چهار هزار و ۵۰۰ کپسول اکسیژن خریداری شده از ایران هم بزودی وارد افغانستان خواهد شد.

تدابیر تازه وزارت صحت افغانستان به منظور جلوگیری از گسترش ویروس کرونا+ صوت

کلیدواژه