تهدید سنتکام به مداخله نظامی مجدد آمریکا در افغانستان
(last modified 1400-03-24T10:14:14+00:00 )
جوزا 24, 1400 14:44 Asia/Kabul
  • تهدید سنتکام به مداخله نظامی مجدد آمریکا در افغانستان
    تهدید سنتکام به مداخله نظامی مجدد آمریکا در افغانستان

فرمانده نیروهای تروریست آمریکایی در منطقه غرب آسیا (سِنتکام) تهدید کرد، احتمال مداخله نظامی مجدد آمریکا در افغانستان وجود دارد.

به گزارش رادیو دری به نقل از خبرگزاری تسنیم، "کنت مکنزی" فرمانده ستاد مرکزی نیروهای تروریست آمریکا مستقر در منطقه غرب آسیا (سنتکام) تهدید کرد، درصورت حمله به آمریکا از افغانستان، احتمال مداخله نظامی مجدد واشنگتن در این کشور وجود دارد.

این در حالی است که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اخیرا در گزارش هفتگی خود اعلام کرد، روند خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان بیش از 50 درصد انجام شده و انتظار می‌ رود تا 11 سپتامبر/20 سنبله به طور کامل صورت گیرد.

خروح خفت بار نیروهای آمریکایی در افغانستان در حالی صورت می گیرد، که حضور حدود بیست ساله آمریکا در افغانستان، دستاوردی جز کشتار دهها هزار تن از مردم مظلوم این کشور، تخریب زیرساخت ها و افزایش تولید مواد مخدر نداشته است.

آمریکا و متحدانش در سال 2001 به بهانه مبارزه با تروریسم و تامین امنیت در افغانستان به این کشور حمله کردند و این اشغالگری باعث جنگ، درگیری و نابودی زیر بناهای اقتصادی افغانستان شده و ناامنی، تروریسم هم افزایش یافته است.

مقامات افغانستان، بارها بر لزوم خروج نظامیان خارجی از خاک این کشور تاکید کرده اند.

سنتکام: 44 درصد روند خروج آمریکا از افغانستان کامل شده است

کلیدواژه