طالبان: زمان آن رسیده که افغان‌ها بحران افغانستان را حل کنند
(last modified 1400-03-26T03:33:13+00:00 )
جوزا 26, 1400 08:03 Asia/Kabul
  • طالبان: زمان آن رسیده که افغان‌ها بحران افغانستان را حل کنند
    طالبان: زمان آن رسیده که افغان‌ها بحران افغانستان را حل کنند

طالبان با اشاره به اینکه در بخش خارجی مشکلات افغانستان تا حدودی حل شده، اعلام کرد که زمان آن رسیده تا خود افغان‌ها بر حل بحران داخلی تمرکز کنند

به گزارش رادیودری به نقل از تسنیم، طالبان با انتشار مطلبی در وبسایت رسمی این گروه نوشت: «اگر مذاکرات بین‌الافغانی بیشتر از حل بحران خارجی و مذاکرات با آمریکایی‌ها پیچیده و دشوار نباشد، بدون شک کمتر از آن نیست».

در ادامه این مطلب آمده، «در روند داخلی بحث بر سر منصب و امتیازات نیست، بلکه در این روند باید راه‌حل اساسی برای پایان دائمی جنگ و علل و عوامل آن بطور اختصاصی ریشه‌یابی شده و گام‌های قوی و استوار برای آینده افغانستان برداشته شود».

طالبان افزوده: باتوجه به تلاش‌های انجام شده، آمریکا و جهان به این نتیجه رسیدند که راه نظامی گزینه درستی برای پایان جنگ افغانستان نیست و هرچه که بر این گزینه تاکید شود، افغان‌ها محکمتر از گذشته از خاک و ارزش‌های اسلامی و ملی خود دفاع می‌کنند.

طالبان در پایان آورده، در مسائل داخلی افغانستان نیز باید بحث درباره اهداف و قربانیان بیش از چهاردهه جنگ در این کشور باشد که این خود دشواری‌های زیادی دارد و با درک و احترام متقابل می توان به نتیجه مطلوب رسید.

برای حل بحران افغانستان نیاز به اجماع داخلی و بین المللی است

کلیدواژه