جوزا 29, 1400 15:20 Asia/Kabul
  • ابراز نگرانی شهروندان ولایت بلخ از وضعیت امنیتی این ولایت
    ابراز نگرانی شهروندان ولایت بلخ از وضعیت امنیتی این ولایت

شماری از شهروندان مزارشریف مرکز ولایت بلخ با اشاره به سقوط چندین ولسوالی این ولایت ، نسبت به سقوط دیگر ولسوالی های این ولایت به دست طالبان ابراز نگرانی کردند.

به گزارش رادیو دری به نقل از خبرگزاری صدای افغان (آوا) ، نگرانی این شهروندان به تشدید درگیری بین نیروهای امنیتی و طالبان در ولسوالی های ولایت بلخ در  یک ماه اخیر بازمی گردد.
سید ضیا حسینی یکی از ساکنان مزار شریف می گوید  قتل‌های هدف‌مند توسط طالبان و داعش در ولایت بلخ باعث نگرانی مردم شده است.
به گفته وی، در مرکز شهر مزارشریف، به راحتی افراد به قتل می رسند و هر کسی که خواست فردی را بکشد، به راحتی می‌تواند این کار را انجام دهد.
حسینی وضعیت امنیتی در ولایت بلخ را وخیم دانسته و می‌گوید: هر شب صدای سلاح‌های سبک و سنگین به گوش می‌رسد.
سید علی، یکی از شهروندان منطقه یلمرب که مربوط حوزه پنجم امنیتی شهر مزار‌شریف می‌شود نیز می‌گوید: دزدی‌های مسلحانه در این منطقه به اوج خود رسیده است و مردم بسیار رنج می‌برند.

در همین حال سید حامد سادات از ساکنان ولسوالی چهار بولک ولایت بلخ می‌گوید: این ولسوالی در دومین روز محاصره طالبان قرار دارد.
در همین حال فرمانده سپاه ۲۰۹ شاهین ارتش افغانستان نیز اعلام کرد : در نتیجه دو حمله هوایی به  تجمعات  اعضای گروه طالبان، در مرکز ولسوالی دولت‌آباد و در منطقه "مسجد لقی‌های" ولسوالی چهاربولک ولایت بلخ، ۱۵ تن از اعضای گروه طالبان کشته و ۵ تن دیگر نیز زخمی شده اند.

سقوط ولسوالی زارع ولایت بلخ به دست طالبان

کلیدواژه