جوزا 30, 1400 09:26 Asia/Kabul

همزمان با افزایش شمار مبتلایان و جان باختگان کرونا در افغانستان ، نخستین تانکر حامل اکسیژن برای بیماران کرونایی از ایران وارد هرات در غرب آن کشور شد .

به گزارش رادیو دری، «عبدالحکیم تمنا» رئیس اداره صحت عامه ولایت هرات در غرب افغانستان امروز( یک شنبه) گفت: روند واردات اکسیژن از جمهوری اسلامی ایران ادامه دارد و مشکل کمبود اکسیژن برای بیماران کرونایی در هرات برطرف خواهد شد.

پیشتر وزارت صحت عامه افغانستان اعلام کرده بود،  کمبود اکسیژن بیماران کرونایی از کشور‌های همسایه از جمله جمهوری اسلامی ایران تامین خواهد شد.

هم اکنون افغانستان در اوج شیوع موج سوم ویروس کرونا قرار دارد و شمار جان باختگان  این  ویروس در مقایسه با هفته‌های گذشته افزایش یافته است که یکی از عوامل آن، کمبود اکسیژن عنوان می‌شود.

در همین حال «سید محمد محمدی» نماینده مردم کابل در مجلس نمایندگان افغانستان امروز بر اثر ابتلا به ویروس کرونا  جان باخت .

قبل از این ، مجلس نمایندگان افغانستان به دلیل همه گیری ویروس کرونا، نشست‌های عمومی خود را از سه نشست در هفته به یک نشست محدود کرده اند .

تاکنون بیش از یکصد هزار نفر در افغانستان به ویروس کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد حدود چهار هزار و دویست نفر جان باختند .

 محمد صدیقی فر سرکنسول جمهوری اسلامی ایران درهرات به خبرنگار ما گفت : از زمانی که موج جدید کرونا در افغانستان آغاز شد توانستیم  در همان قدم اول با گرفتن مجوز صادرات اقلام بهداشتی به افغانستان کمک کنیم.

کمک ایران به افغانستان در تامین کپسول اکسیژن مراکز درمانی

کلیدواژه