جوزا 30, 1400 13:46 Asia/Kabul
  • هشدار وزیر خارجه پاکستان در مورد جنگ داخلی در افغانستان
    هشدار وزیر خارجه پاکستان در مورد جنگ داخلی در افغانستان

وزیر امور خارجه پاکستان به طرف‌های جنگ افغانستان هشدار داد: اگر توافقی برای رسیدن به صلح بدست نیاید، جنگ داخلی دیگری مانند دهه ۹۰ این کشور را در بر خواهد گرفت.

به گزارش رادیودری، «شاه محمودقریشی» در گفت وگوی ویژه خبری با شبکه تلویزیونی طلوع نیوز افغانستان با ابراز نگرانی از ادامه خشونت و جنگ در افغانستان، انعطاف پذیری رهبران این کشور در روند گفت وگوهای صلح را خواستار شد.

وزیر خارجه پاکستان گفت: پیشرفتی در روند صلح وجود نداشته و با توجه به اینکه بار مسوولیت گفت وگوهای صلح برعهده رئیس جمهوری افغانستان است، وی بعنوان رهبر دولت افغانستان باید انعطاف پذیر باشد.

وزیر خارجه پاکستان تأکید کرد: راهکار پاکستان در قبال افغانستان تغییر کرده و آنها می خواهند که صلح و ثبات در افغانستان تأمین شود و افغانستان صلح آمیز و با ثبات برای پاکستان اهمیت دارد.

قریشی با اشاره به اختلافات مرزی بین پاکستان و افغانستان گفت: مرز دیورند بین دوکشور یک مرز بین المللی است و از دولت افغانستان می خواهیم آن را برسمیت بشناسد و دیگر لازم نیست روی آن گفت وگو شود.

وزیر خارجه پاکستان همچنین با تایید ارتباط این کشور با گروه طالبان بویژه نمایندگان سیاسی آن، حضور رهبران طالبان و مراکز آموزشی آنها در خاک پاکستان را ردکرد و گفت که رهبران طالبان در افغانستان هستند.

قریشی گفت: پاکستان خواهان یک افغانستان مستقل، صلح آمیز و دموکراتیک است اما پاکستان مسئول مشکلات در این کشور نیست.

تاکید وزیر خارجه پاکستان بر ادامه تلاش ها برای پایان جنگ در افغانستان

کلیدواژه