جوزا 30, 1400 18:16 Asia/Kabul
  • تشکیل نیروی بسیج مردمی برای مقابله با طالبان
    تشکیل نیروی بسیج مردمی برای مقابله با طالبان

همزمان با افزایش تحرکات طالبان؛ صد‌ها تن از ساکنان ولایت پروان افغانستان برای مقابله با این گروه بسیج شدند.

به گزارش رادیودری به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما، در نخستین اقدام پس از بسیج نیروهای مردمی برای مقابله با تحرکات نظامی طالبان در ولایت پروان، گروهی از این نیروها در "دره غوربند" این ولایت مستقر شدند.

مسئولان در ولایت پروان می‌گویند: پس از افزایش تحرکات طالبان در دره غوربند، ۵۰۰ نفر از ساکنان این ولایت در برابر طالبان بسیج شدند. بخشی از این نیرو‌ها که به تازگی رهسپار ارتفاعات شمال کابل شدند، از افراد نزدیک به عبدالظاهر سالنگی، نماینده مردم در مجلس نمایندگان هستند.

فضل الدین عیار، والی پروان هم هنگام اعزام گروهی از جوانان به دره غوربند پروان گفت: به زودی تعداد این نیروها افزایش خواهد یافت.

نیرو‌های مردمی در حالی علیه گروه طالبان بسیج می‌شوند که هفته گذشته دره نمک‌آب ولسوالی شینواری این ولایت، به دلیل عقب نشینی و ضعف نیروهای دولتی به دست طالبان سقوط کرد.

سقوط پی درپی دهها ولسوالی بویژه در مناطق شمالی افغانستان در هفته های اخیر، خشم و اعتراض مردم را برانگیخته است.آنها دولت و ارتش را به بی عملی در قبال تحرکات طالبان متهم می کنند. با این حال دولت و ارتش با رد این اتهام ادعا می کنند: عقب نشینی از این مناطق تاکتیکی بوده و هدف آن محافظت از غیرنظامیان است.

دولت اذعان دارد حملات طالبان و تصرف پی درپی ولسوالی ها به تخریب گسترده تاسیسات زیربنایی بویژه مدارس و مراکز مخابرات، انرژی و امنیتی منجر شده است.

آمادگی بسیج مردمی عراق برای آزادسازی غرب موصل

کلیدواژه