کرزی: آمریکایی‌ها در افغانستان ننگ و فاجعه بر جای گذاشتند
(last modified 1400-03-31T04:51:16+00:00 )
جوزا 31, 1400 09:21 Asia/Kabul
  • کرزی: آمریکایی‌ها در افغانستان ننگ و فاجعه بر جای گذاشتند
    کرزی: آمریکایی‌ها در افغانستان ننگ و فاجعه بر جای گذاشتند

رئیس‌جمهور سابق افغانستان می گوید، میراث آمریکایی ها در کشورش چیزی جز ملتی که جنگ آنها را نابود کرده نیست و این ننگ و فاجعه است.

به گزارش رادیودری به نقل از خبرگزاری صدای افغان(آوا)، حامد کرزای گفت: آمریکا و متحدانش ۲۰ سال پیش به بهانه مقابله با افراط‌گرایی و برقراری ثبات به افغانسنان آمد، اما افراط‌گرایی امروز همچنان در بالاترین سطح قرار دارد، از این رو آنها شکست خوردند.

رئیس جمهور سابق افغانستان افزود: عدم حضور نیروهای خارجی (‌اشغالگران) برای مردم افغان بهترین است و باید خودمان از کشورمان دفاع کنیم و به زندگی‌مان اهتمام بورزیم، نمی‌خواهیم این سختی را ادامه دهیم و تاکید دارم که برای افغانستان بهتر است نیروهای خارجی بروند.

کرزای تاکید کرد، حمله نظامی امریکا و ائتلاف ناتو علیه افراط‌گرایی و تروریسم نبود، بلکه حمله بیشتر علیه روستاهای افغان و آمال آنها بود، چراکه امریکا در افغانستان زندان‌هایی ساخت که بیشتر مردم افغان در آنها حبس بودند و این اشتباه بزرگی بود.

آوا در پایان می نویسد، کرزای که طی ۱۳ سال حکومتش روابط ابهام‌انگیز و متناقضی با امریکا داشت، در ادامه گفته، واشنگتن می‌خواهد نیروهایش را خارج کند، افغان‌ها هم پشت تمایل قاطع به صلح، متحد هستند و اکنون نیاز دارند مسؤولیت آینده‌شان را بپذیرند.

انتقاد حامد کرزای از عملکرد آمریکا در افغانستان

کلیدواژه