جوزا 31, 1400 12:16 Asia/Kabul
  • انتقاد شاه محمود قریشی از سوء استفاده هند از افغانستان
    انتقاد شاه محمود قریشی از سوء استفاده هند از افغانستان

وزیر امور خارجه پاکستان با بیان اینکه هند از خاک افغانستان برای ایجاد ناامنی در پاکستان استفاده می‌کند، هوشیاری طرف افغان را خواستار شد.

 ­به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از "داون نیوز" ، "شاه محمود قریشی" درخصوص اوضاع سیاسی پس از خروج نظامیان اشغالگر آمریکا از افغانستان، روند مذاکرات داخلی و نقش پاکستان در تسهیل پروسه صلح بین الافغانی با تاکید بر تعهد اسلام آباد به تلاش برای رسیدن به افغانستان مستقل، دموکراتیک و صلح آمیز گفت: تلاش‌های پاکستان برای پیشبرد اهداف صلح آمیز و در مقابل کارشکنی های هند به طور کامل نمایان است.
وزیر امور خارجه پاکستان افزود: اسلام آباد به هیچ عنوان در قبال اوضاع فعلی افغانستان مسئولیتی نداشته و هرگونه همکاری در آینده برای عملیات در خاک آن کشور و همچنین وجود پایگاه‌های طالبان در خاک پاکستان را رد می‌کند.

قریشی گفت، تنها راه صلح در افغانستان از طریق آشتی، همزیستی و گفت وگو میان افغان‌ها به دست می‌آید، به همین دلیل همه مقامات افغانستان باید به منظور تحقق این امر از خود انعطاف پذیری نشان دهند.
وزیر امور خارجه پاکستان اظهار داشت، ما خواهان صلح و ثبات در افغانستان هستیم و درک می‌کنیم که از این طریق روابط منطقه‌ای توسعه می‌یابد و این تنها راه توسعه اقتصادی پاکستان و افغانستان است.

کلیدواژه