جوزا 31, 1400 16:02 Asia/Kabul
  • برگزاری نشست مشورتی اشرف غنی با رهبران سیاسی افغانستان
    برگزاری نشست مشورتی اشرف غنی با رهبران سیاسی افغانستان

رئیس جمهوری افغانستان در دیدار با رهبران سیاسی و جهادی نشست مشورتی برگزار کرد.

به گزارش رادیو دری ، طبق خبرنامه ارگ ریاست جمهوری، نشست مشورتی اشرف‌ غنی با رهبران سیاسی قبل از ظهر امروز (دوشنبه، ۳۱ جوزا) برگزار شد.

 این نشست با حضور چهره‌های سیاسی به‌شمول عبدالله عبدالله؛ رئیس شورای عالی مصالحه ملی، حامد کرزی؛ رئیس جمهوری پیشین، عبدالرب رسول سیاف؛ فرمانده پیشین جهادی، کریم خلیلی؛ رهبر حزب وحدت اسلامی  و محمد محقق؛ مشاور ارشد ریاست جمهوری برگزار شد.

در خبرنامه ارگ ریاست جمهوری آمده است که اعضای جلسه تاکید کردند که روند صلح اولویت جمهوری اسلامی افغانستان است و تمام قدم‌های بعدی در این روند با تفاهم و اجماع لازم برداشته خواهد شد.

 همچنین در جلسه تاکید شده که صف واحد و اجماع قوی سیاسی برای تحکیم صلح و ثبات، استحکام نظام جمهوری و حمایت از نیروهای امنیتی امر ضروری است و از حمایت قوی مردمی از نظام جمهوری برای تحکیم ثبات استفاده اعظمی صورت گیرد.

ارگ ریاست جمهوری می‌گوید، در این مجلس درباره سفر متوقعه رئیس جمهوری و هیات همراه به ایالات متحده امریکا مشوره صورت گرفته است.

طبق اعلام کاخ سفید، قرار است اشرف‌غنی و عبدالله عبدالله روز جمعه هفته جاری به واشنگتن سفر کنند و با جو بایدن؛ رییس جمهوری امریکا دیدار و گفت وگو نمایند.

محور گفت وگوی این دیدار همکاری پایدار بین افغانستان و امریکا پس از خروج نیروهای امریکایی گفته شده است.

 

کلیدواژه