سرطان 01, 1400 17:52 Asia/Kabul
  • آزادسازی ولسوالی «علی آباد» قندوز از تصرف طالبان
    آزادسازی ولسوالی «علی آباد» قندوز از تصرف طالبان

نظامیان افغان ولسوالی «علی آباد» ولایت قندوز را از تصرف طالبان آزاد کردند.

 وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد نظامیان افغان امروز در عملیات ویژه‌ای ولسوالی «علی آباد» ولایت قندوز را از تصرف طالبان آزاد کردند و دوباره به کنترل خود در آوردند.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان نیز امروز ادعا کرد  افراد این گروه ولسوالی «امام صاحب» در ولایت قندوز را که گذرگاه مرزی «شیرخان بندر» در آن قرار دارد در اختیار خود گرفتند و نظامیان افغان با همه تجهیزات خود به طالبان پیوستند.

«امرالدین، ولی» عضو شورای ولایتی قندوز نیز سقوط گذرگاه مرزی «شیرخان بندر» و نیز از کنترل خارج شدن ولسوالی «چهار دره» ولایت قندوز را تایید کرد. 

همچنین وزارت دفاع افغانستان امروز اعلام کرد  نظامیان افغان، افرادی را که در نقش میانجی برای تسلیم شدن نظامیان افغان به یک پاسگاه در ولایت قندوز آمده بودند، بازداشت کردند.

وزارت دفاع افغانستان از این افراد به عنوان نفوذی‌های طالبان یاد کرده است. اعضای شورا‌های ولایتی  زابل، پکتیا و جوزجان افغانستان نیز گفته اند  ولسوالی های «خماب» و «قرقین» در ولایت جوزجان، «شاه جوی» در زابل، «احمدخیل» و «لجه منگل» در ولایت پکتیا نیز از کنترل دولت خارج شد و به تصرف طالبان درآمد.

با تشدید حملات طالبان، امروز صد‌ها نفر از ساکنان ولایت کاپیسا و ولسوالی «سالنگ» ولایت پروان مسلح شدند تا در برابر طالبان بایستند و از  خود دفاع کنند.

«احمد مسعود» فرزند احمدشاه مسعود  نیز امروز دست به کار شد و در حالی که لباس رزم بر تن کرده است با موترهای زرهی عازم ولایت بغلان شد.

در غرب افغانستان «اسماعیل خان» چهره مطرح جهادی و سیاسی این کشور هم گفته است مجاهدین خود را برای دفاع از هرات در برابر طالبان آماده کرده اند.

حمله اعضای گروه طالبان به ولایت قندوز

کلیدواژه