طالبان مناطق دیگری در شمال افغانستان را تصرف کردند
(last modified 1400-04-03T06:34:07+00:00 )
سرطان 03, 1400 11:04 Asia/Kabul
  • طالبان مناطق دیگری در شمال افغانستان را تصرف کردند
    طالبان مناطق دیگری در شمال افغانستان را تصرف کردند

حملات طالبان به ولایات شمالی افغانستان به تصرف مناطق تازه و اسارت صدها تن دیگر از نیروهای دولتی منجر شد.

مقام‌های محلی فاریاب در شمال و بغلان در شمال‌شرق افغانستان می‌گویند: در 24 ساعت گذشته، ولسوالی‌ها (شهرستان ها)ی  گرزیوان، قرغان و قرمقول فاریاب و خنجان و تاله و برفک بغلان به تصرف طالبان در آمده‌ و بیش از سیصد نیروی امنیتی در گرزیوان اسیر شده اند.

براساس گزارش ها با عقب نشینی نیروهای امنیتی از ولسوالی‌های بغلان، این مناطق به تصرف طالبان درآمده است.

به گزاش خبرگزاری صدای افغان (آوا)، نادر سعیدی، عضو شورای ولایتی فاریاب گفت: دیشب ولسوالی گرزیوان به دست طالبان سقوط کرد و بیش از ۳۰۰ نیروی امنیتی به اسارت طالبان درآمدند.

وی افزود که از پنج روز پیش، جنگ در ولسوالی گرزیوان جریان داشت و پس از نرسیدن کمک و نیروهای پشتیبانی، این ولسوالی و چند ولسوالی دیگر به دست طالبان سقوط کرده است.

فیروزالدین ایماق، عضو شورای ولایتی بغلان هم به آوا گفت: عصر روز گذشته به دلیل عقب نشینی نیروهای امنیتی از ولسوالی های خنجان، تاله و برفک این مناطق به تصرف طالبان درآمد.

این در حالی است که طی سه هفته‌ی اخیر، اکثر ولسوالی‌های فاریاب و بغلان به دست طالبان افتاده و با وجود وعده های دولت و ارتش، هنوز آزاد نشده‌اند. دولت و ارتش همچنان ادعا می کند این عقب نشینی ها تاکتیکی و هدف آن حفظ جان غیرنظامیان است اما مردم و مسئولان محلی بی برنامگی و اختلاف بین مسئولان را عامل پیشروی های اخیر طالبان می دانند.

ولسوالی «کوهستان» فاریاب به تصرف نیروهای دولتی افغانستان درآمد

کلیدواژه