سرطان 03, 1400 16:31 Asia/Kabul
  • رئیس جمهور افغانستان وارد واشنگتن شد
    رئیس جمهور افغانستان وارد واشنگتن شد

اشرف غنی رییس جمهور افغانستان که برای دیدار با جو بایدن رئیس جمهور امریکا به این کشور سفر کرده، امروز وارد واشنگتن شد. او قرار است فردا با رئیس جمهور این کشور، دیدار و در مورد مسایل مختلف گفتگو کند.

به گزارش رادیو دری قرار است رئیس جمهور در جریان این سفردوروزه با جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا، اعضای کنگره و سنا و شمار دیگری از مقامات آن کشور در مورد فصل جدید روابط و تقویت مناسبات دو جانبه در عرصه های مختلف به ویژه حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان، بحث و گفتگو نماید.

قابل ذکر است که اشرف غنی را در این سفر، امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری، عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی، محمدحنیف اتمر وزیر خارجه، حمدالله محب، مشاور امنیت ملی، وحید عمر، رئیس اداره ارتباطات عامه و استراتیژیک ریاست جمهوری، عبدالمتین بیگ، حبیبه سرابی و فاطمه گیلانی از اعضای تیم مذاکره کننده افغانستان و شهرزاد اکبر رئیس کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان، همراهی می‌کنند.

چند روز قبل دولت امریکا اعلام کرد که قرار است جو بایدن، رئیس‌جمهوری این کشور در ۲۵ جون سال جاری با محمد اشرف غنی، رئیس‌جمهوری افغانستان و عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان در کاخ سفید دیدار کند.

بنا به اعلامیه کاخ سفید، این دیدار مشارکت پایدار میان افغانستان و امریکا را در حالی برجسته می‌کند که روند خروج نیروهای خارجی از افغانستان ادامه دارد.

در بیانیه کاخ سفید آمده بود "ایالات متحده متعهد است که با ارائه کمک‌های دیپلماتیک، اقتصادی و بشردوستانه به مردم افغانستان، از جمله زنان، دختران و اقلیت‌ها از آن‌ها حمایت کند. "

 

سفر «اشرف‌ غنی» و «عبدلله عبدالله» به آمریکا زیر ذره بین پاکستان

کلیدواژه