تسلیم شدن ۱۵۰ عضو طالبان در غرب افغانستان
(last modified 1400-04-03T12:27:05+00:00 )
سرطان 03, 1400 16:57 Asia/Kabul
  • تسلیم شدن ۱۵۰ عضو طالبان در غرب افغانستان
    تسلیم شدن ۱۵۰ عضو طالبان در غرب افغانستان

۱۵۰ تن از اعضای طالبان امروز پنجشنبه ضمن تسلیم به مقامات محلی و امنیتی در ولایت هرات در غرب افغانستان، آمادگی خود را برای پیوستن به روند صلح اعلام کردند.

به گزاش رادیو دری به نقل از خبرگزاری آوا، عبدالغفور قانع، والی هرات با شجاعانه توصیف کردن پیوستن امروز عناصر طالبان به روند صلح گفت: امیدواریم تا از این حرکت دیگر اعضای طالبان نیز الگو گرفته و به زندگی صلح آمیز بازگردند.

والی هرات همچنین با بیان اینکه جنگ طالبان مشروعیت ندارد و این گروه توانایی مقابله با نیروهای امنیتی در دراز مدت را ندارد، گفت: جنگ بجز ویرانی و کشتار افراد بی‌گناه هیچ منفعتی ندارد.

عبدالغفور قانع  با ابراز امیدواری از اینکه امنیت در هرات بهبود خواهد یافت، از طالبان خواست تا با پیوستن به روند صلح، مسیر توسعه و پیشرفت افغانستان را هموار کند.

در همین حال مولوی حاجی مردان فرمانده گروه تسلیم شده طالبان خطاب به دیگر عناصر این گروه اظهار داشت: آنان نیز از جنگ و خشونت دست برداشته و با پیوستن به روند صلح بیش از این کشور را با ویرانی روبرو نکنند.

این در حالی است که در هفته های اخیر جنگ و درگیری سراسر افغانستان را فراگرفته و طالبان توانسته اند برخی از ولسوالی‌های (شهرستان ها) بویژه در شمال و شمال شرق کشور را تصرف کند هرچند برخی از مناطق دوباره توسط نیروهای امنیتی پس گرفته شده است.

 

طالبان مناطق دیگری در شمال افغانستان را تصرف کردند

کلیدواژه