سرطان 05, 1400 13:09 Asia/Kabul
  • تاکید مشاور ارشد رئیس جمهور افغانستان بر مقابله مردمی با حملات طالبان
    تاکید مشاور ارشد رئیس جمهور افغانستان بر مقابله مردمی با حملات طالبان

مشاور ارشد رئیس جمهور در امور امنیتی و سیاسی افغانستان از مردم خواست برای مقابله با حملات طالبان آماده شوند .

 استاد محمد محقق در جمع هزار‌ان  تن از مردم ولسوالی های بلخاب، سانچارک، گوسفندی، کوهستانات، زاری  در ولایت سرپل افغانستان از نیروهای مردمی خواست در کنار نیرو‌های امنیتی برای حفظ نظام در مقابل طالبان بایستند .

رئیس حزب وحدت اسلامی افغانستان افزود گفت طالبان به صلح باور ندارند و همواره بر تخریب زیربنا‌ها و کشتار غیر نظامیان اقدام کرده  که نشان‌دهنده عمق تفکر نادرست این گروه است.

این فرمانده ارشد جهادی افزود  مردم افغانستان به خصوص مردم بلخاب هیچ‌گاه طرفدار جنگ نبوده و بلکه همواره از صلح و ثبات و همزیستی مسالمت آمیز حمایت کرده است .

 محقق گفت در گذشته بار‌ها از طالبان خواسته بود که از راه صلح، انتخابات و منطق در پی کسب قدرت باشند؛ اما این گروه راه جنگ و کشتار را در پیش گرفته است .

 رئیس حزب وحدت اسلامی  افغانستان ،  بلخاب را از لحاظ پیشینه تاریخی نماد واقعی مقاومت، عدالت‌خواهی و سرزمین علم و فرهنگ خواند و از بزرگان و شخصیت‌های اجتماعی و تاریخی آن منطقه به نیکویی یاد کرد.

محمد حسن ایثاری   فرماندار  بلخاب نیز  گفت این ولسوالی در طول تاریخ مرکز فرماندهی، جهاد و مقاومت بوده  است و همواره  از نظام جمهوری اسلامی افغانستان و نیروهای امنیتی و دفاعی حمایت همه جانبه می‌ کنند.

سپس محمد حسن شریفی بلخابی، نماینده مردم سرپل در مجلس نمایندگان  وضعیت پیش آمده را فرصت خوب برای بسیج مردمی در برابر طالبان خواند وگفت ما صلح با عزت و دوامدار را می‌خواهیم و اگر طالبان به جنگ ادامه دهند، آماده مبارزه هستیم.

در این سفر، رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان را شماری از اعضای مجلس نمایندگان، بزرگان، متنفذین قومی، فرماندهان جهادی و شماری از اعضای ارشد این حزب همراهی می‌کردند.

پیش از این نیز فرماندهان جهادی از جمله مارشال عبدالرشید دوستم  و عطا محمد نور  برای دفاع از ولایت های شمالی فراخوان مردمی در برابر طالبان داده بودند. 

با تشدید جنگ به ویژه در شمال افغانستان ، تلاش ها برای بسیج  مردمی برای مقابله با طالبان تشدید شده است .

رسانه های افغانستان اعلام کرده اند طالبان قصد داارند با تشدید جنگ ، تمامی مراکز ولایت ها را به تصرف خود در اورند  تا بتوانند برای پذیرش خواسته های خود  دولت اشرف غنی را تحت فشار قرار دهند . 

محقق با هدف بسیج نیروهای مردمی برعلیه طالبان وارد مزارشریف شد

کلیدواژه