سرطان 05, 1400 18:39 Asia/Kabul
  • اجازه استرالیا به اقامت ۸۰ مترجم افغان به این کشور
    اجازه استرالیا به اقامت ۸۰ مترجم افغان به این کشور

دولت استرالیا برای سرپوشش گذاشتن جنایات خود در افغانستان به ۸۰ مترجم افغان به همراه خانواده هایشان اجازه ورود و اقامت به این کشور داده است.

 دولت استرالیا پس از دوبار درخواست کمک فوری ۸۰ مترجم افغان  که برای دولت کانبرا در کشورشان همکاری  می کردند امروز مجوز ورود به استرالیا و اقامت در این کشور صادر کرد تا با توجه به جنگ شدید  در افغانستان که غرب بازیگر اصلی ان است ، در امان باشند.
به تازگی، انگلیس و آمریکا نیز اعلام کرده اند  روند اعطای اقامت به مترجمان  افغان  را  تا پیش از خروج نظامیان خارجی تسریع می کنند.
اخیرا شماری از فعالان سیاسی افغان، تصمیم آمریکا و انگلیس برای تسریع روند اقامت مترجمان و همکاران محلی افغان به واشنگتن و لندن را جلوگیری از افشای اطلاعات مربوط به همکاری این کشورها در تولید و انتقال مواد مخدر می دانند.
دولت انگلیس ۳۱ مه/10 جوزا 1400 اعلام کرد  قرار است این کشور، هزاران افغان را که با نظامیان این کشور در افغانستان همکاری کرده اند، به این کشور  انتقال دهد.

پیشترامریکا هم  اعلام کرده بود اقامت مترجمان و کسانی که با نظامیان  آمریکایی کار کرده اند  تسهیل میکند . 

البته کشورها ی استرالیا ،  امریکا و انگلیس در حالی اجازه ورود و اقامت  به  مترجمان افغان می دهند که نظامیان این کشورها  جنایات زیادی در افغانستان از جمله کشتار هزاران انسان بیگناه ، توهین به اجساد آنها و به گلوله بستن کودکان و زنان مرتکب شد هاند .

البته این گوشه ای از جنایات نظامیان تروریست خارجی به فرماندهی امریکائی در مدت 20 سال گذشته درافغانستان بشمار می رود که برکسی پوشیده نیست .

از زمان  حضور نظامی امریکا در افغانستان بیش از دو میلیون شکایت از جنایات جنگی در این کشور در دادگاه بین المللی کیفری لاهه ثبت شده است .

۱۳ هزار همکار و مترجم افغان در انتظار دریافت روادید آمریکا

کلیدواژه