سرطان 06, 1400 07:47 Asia/Kabul
  • استقبال افغانستان  از بسیج نیرو‌های مردمی برای  مقابله با طالبان
    استقبال افغانستان از بسیج نیرو‌های مردمی برای مقابله با طالبان

وزارت دفاع افغانستان از بسیج نیرو‌های مردمی برای مقابله با طالبان استقبال کرذ

به گزارش  خبرگزاری آوا ،   وزارت دفاع افغانستان  روز شنبه  اعلام کرد هر نوع تسلیحات و امکانات لازم را برای نیروهای مردمی که قصد جنگ  با طالبان را داشته باشند ،  فراهم خواهد کرد. 

هزمان با افزایش پیشروی های  طالبان در مناطق مختلف افغانستان ، زنان این کشور نیز به  «خیزش مردمی» پیوسته و در برخی از شهر‌ها برای مقابله با طالبان مسلح شده‌اند.

 زنان شهر شبرغان مرکز ولایت جوزجان زادگاه مارشال  عبدالرشید دوستم که به تازگی به خیزش مردمی  پیوسته‌اند، هدف از سلاح در دست گرفتن علیه طالبان را محافظت از خود و جلوگیری از محصور شدن دوباره در خانه‌ها دانسته‌اند.

 طالبان در روز‌های گذشته به دروازه ورودی  شهر شبرغان نزدیک شده اند ، ولی زنان این شهر می گویند در  کنار مردان می‌جنگند و به طالبان اجازه نمی‌دهند «وارد شهر  شوند و  مردم را سرکوب  کنند.

طالبان از اواسط اردیبهشت   حملات تهاجمی خود را در چند جبهه مهم آغاز کرد ه و اکنون مدعی است که بیش از ۸۰ شهرستان  از مجموع ۴۲۱ شهرستان افغانستان را درکنترل دارند ..

در واکنش به پیشروی‌های طالبان در شهر‌های مختلف افغانستان ، شهروندان در قالب گروه‌های موسوم به «خیزش مردمی»، اقدام به تشکیل گروه‌های مسلح کرده‌اند و این اقدام از حمایت برخی از شخصیت های مذهبی و سیاسی افغانستان برخوردار است.

دست به دست شدن شش ولسوالی میان طالبان و نظامیان افغان

کلیدواژه