سرطان 07, 1400 17:39 Asia/Kabul
  • مخالفت بحرینی‌ها با انتقال مترجمان افغانستانی به کشورشان
    مخالفت بحرینی‌ها با انتقال مترجمان افغانستانی به کشورشان

فعالان اجتماعی و سیاسی بحرین با انتقال مترجمان افغانستانی وابسته به آمریکا از افغانستان به بحرین مخالفت کردند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه اطلاع رسانی «بحرین لیکس»، این فعالان بحرینی قاطعانه از طرح رژیم آل خلیفه برای پذیرش این مترجمان افغان همراه با خانواده‌هایشان مخالفت کردند و این اقدام را در راستای تغییر ساختار جمعیتی این کشور که اکثریت آن شیعه است، دانستند.   

فعالان بحرینی تاکید کردند که با توجه به وخیم شدن اوضاع اقتصادی، افزایش بیکاری و نبود فرصت‌های شغلی برای شهروندان بحرینی، این کشور کوچک حاشیه خیلج فارس نمی‌تواند نیروی کار خارجی بیشتری را تحمل کند. 

آمار کارگران خارجی در بحرین حدود ۸۰۰ هزار نفر است که حدود ۷۷ درصد نیروی کار این کشور را تشکیل می‌دهند.

به نوشته بحرین لیکس، آمریکا قصد دارد گروهی از مترجم‌های افغان که پس از خروج نیروهای این کشور از افغانستان در معرض تهدید قرار دارند را  پیش از اینکه ارتش آمریکا از این کشور خارج شود، به کشورهای خلیج فارس منتقل کند. 

«مایک ماکول» نماینده جمهوری‌خواهان در کنگره آمریکا که درباره طرح انتقال مترجمان افغانستانی از این کشور با مقامات دولت آمریکا گفت و گو می‌کرد، گفت: کشورهایی که ممکن است این افراد به آنجا منتقل شوند، شامل امارات، بحرین، قطر و کویت است. 

نماینده جمهوری‌خواه همچنین تصریح کرد که انتقال این مترجم‌ها شامل خانواده‌های آن‌ها نیز خواهد شد و تعداد کل آن‌ها به حدود ۵۰ هزار نفر می‌رسد. 

اجازه استرالیا به اقامت ۸۰ مترجم افغان در این کشور

کلیدواژه