سرطان 08, 1400 07:51 Asia/Kabul
  • هزاران آواره دستاورد حملات طالبان به شمال افغانستان
    هزاران آواره دستاورد حملات طالبان به شمال افغانستان

حدود پنج هزار خانواده افغانستانی در شهر قندوز شمال این کشور پس از حملات اخیر طالبان به این منطقه، آواره شدند.

به گزارش ایرنا ، نبردهای سنگین اخیر بین نیروهای دولتی و طالبان در ولایت‌های قندهار و بغلان علاوه بر خسارات و تلفات انسانی، به آوارگی افزون بر پنج هزار خانوار ساکن ولایت قندوز منجر شده است.

به گفته "غلام سخی رسولی" مدیر اداره آوارگان قندوز، حدود پنج هزار خانواده در نتیجه درگیری‌های دوهفته اخیر آواره شده‌اند که حدود ۲ هزار نفر از آنها از بیم جانشان به سوی کابل پایتخت گریخته اند. 

رحمت‌الله همنوا یک خبرنگار در قندوز نیز گفت: در بحبوحه درگیری‌ها مجبور شده است خانواده خود را از یک منطقه شهر به منطقه دیگری منتقل نماید.

وی افزود مردمی که از قندوز فرار می‌کنند مجبور شده‌اند که از مسیر سمنگان به مزارشریف در ۱۱۰ کیلومتری در جنوب غربی بروند زیرا مسیر کوتاه‌تر مملو از ایست بازرسی طالبان است و مین گذاری شده است.

طالبان از اوایل ماه مه حملات خونینی را علیه نیروهای دولتی در سراسر افغانستان آغاز کرده است و مدعی است که ۹۰ ناحیه از حدود ۴۰۰ ناحیه کشور را تصرف کرده است. این درحالی است که مقامات دولتی بسیاری از ادعاهای طالبان را رد می‌کنند.دولت افغانستان در واکنش به حملات طالبان شروع به مسلح‌ ساختن ساکنان محلی در سراسر کشور برای پیوستن به نبردها علیه طالبان کرده است.

تشدید حملات اعضای گروه طالبان به ولایت غزنی و آوارگی صدها خانواده

کلیدواژه