سرطان 08, 1400 18:20 Asia/Kabul
  • اوضاع افغانستان محور گفت‌وگوی رؤسای جمهور ازبکستان و ترکمنستان
    اوضاع افغانستان محور گفت‌وگوی رؤسای جمهور ازبکستان و ترکمنستان

رؤسای جمهور ازبکستان و ترکمنستان در گفت‌وگویی تلفنی اوضاع نظامی- سیاسی افغانستان به ویژه مناطق شمالی این کشور را بررسی کردند.

به گزارش رادیودری به نقل از خبرگزاری فارس، «شوکت میرضیایف» رئیس جمهوری ازبکستان و «قربانقلی بردی‌ محمداف» رئیس جمهوری ترکمنستان در این گفت‌وگویی تلفنی علاوه بر اوضاع کنونی افغانستان، موضوعات روز همکاری‌های دوجانبه و همکاری‌های منطقه‌ای را نیز بررسی کردند.

روسای جمهور ازبکستان و ترکمنستان با رضایتمندی تاکید کردند که در نتیجه روابط منظم و پرثمر در سطح عالی روابط دوستی، حسن همجواری و شراکت راهبردی دو کشور بیش از پیش تحکیم می‌شود. طرفین همچنین بر اهمیت تداوم تلاش‌های مشترک برای افزایش حجم مبادلات بازرگانی، تعمیق تعاونی در زمینه‌های صنعتی، انرژی، کشاورزی، حمل و نقلی، تشدید تبادلات فرهنگی تاکید کردند.

طبق این گزارش، در این گفت وگوی تلفنی میرضیایف و بردی محمداف، بر نقش کلیدی کمیسیون بین دولتی در پیشبرد طرح‌های جدید همکاری‌ها تاکید کرده و همچنین، موضوع سازماندهی دیدار رایزنی دوره‌ای روسای جمهور کشورهای آسیای مرکزی در سال جاری میلادی در ترکمنستان را نیز مورد بررسی قرار دادند.  

کلیدواژه