سرطان 09, 1400 17:49 Asia/Kabul
  • هرات در فهرست میراث‌ های فرهنگی جهان ثبت می‌شود
    هرات در فهرست میراث‌ های فرهنگی جهان ثبت می‌شود

وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان اعلام کرد سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو)، طرح افغانستان برای ثبت ولایت هرات در فهرست میراث‌های فرهنگی جهان را تایید کرده است.

محمد طاهر زهیر، سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان، در صفحه فیس‌بوکش نوشته است که روز چهارشنبه، نهم سرطان، نشست کمیته هماهنگی فنی میراث‌های فرهنگی افغانستان برگزار شده است.

به گفته او در این نشست هارون حکیمی معاون فرهنگ و هنر وزارت اطلاعات و فرهنگ، روسای حفظ بناهای تاریخی و موزه ملی و معاون سفارت ازبکستان نیز حضور داشته است.

سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان افزوده است که طرح این وزارت مبنی بر ثبت شهر هرات در فهرست میراث‌ های فرهنگی جهان که پیش از این به یونسکو ارسال شده بود، از طرف آن سازمان تایید شده است.

به گفته او یونسکو از ثبت این ولایت در فهرست میراث‌های جهان به وزارت اطلاعات و فرهنگ اطمینان داده و از این وزارت خواسته است که اسناد لازم را در این بخش ارایه کند.

با این حال محمد طاهر زهیر با استقبال از تاییدی یونسکو به منظور پذیرفته شدن شهر هرات در فهرست میراث‌های فرهنگی جهان، تاکید کرده است که اسناد لازم را در این زمینه آماده و به این نهاد می‌سپارند.

سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان، خاطرنشان کرد که شهر هرات با داشتن بناهای تاریخی، به ویژه بناهای تاریخی دورۀ اسلامی، برای دولت افغانستان و جهان مهم است و با شامل شدن این ولایت در فهرست میراث‌های فرهنگی جهانی، توجه جهانیان در زمینۀ حفاظت از ولایت هرات بیش‌تر خواهد شد.

سه میراث فرهنگی افغانستان ثبت یونسکو می شود

کلیدواژه