سرطان 11, 1400 14:33 Asia/Kabul
  • برگزاری نشست کمیته امنیت ملی پارلمان پاکستان با موضوع افغانستان
    برگزاری نشست کمیته امنیت ملی پارلمان پاکستان با موضوع افغانستان

نشست کمیته امنیت ملی پارلمان ملی پاکستان با موضوع افغانستان برگزار شد.

به گزارش رادیو دری، همزمان با خروج عجولانه و دردسرساز آمریکایی ها از افغانستان، نشست کمیته امنیت ملی پارلمان پاکستان به ریاست اسد قیصر رئیس مجلس این کشور با حضورسران  نظامی و سیاسی این کشور برگزار شد.
 در این نشست سرلشکر فیض حمید مدیر کل سازمان اطلاعات ارتش پاکستان (ISI) اطلاعاتی در مورد مسائل مهم خارجی، امنیت داخلی و چالش های منطقه ای از جمله افغانستان را به رهبران سیاسی و پارلمانی پاکستان ارائه داد.
در این نشست اعلام شد: پاکستان در گذشته با هدف توسعه صلح منطقه ای روند مذاکرات میان ذینفعان در افغانستان را تسهیل کرده و اکنون نیز  هرگونه دولت مورد حمایت مردم این کشور را تایید می کند.
مقامات نظامی پاکستان افزودند: معتقدیم صلح و ثبات پایدار در افغانستان منجر به ثبات در آسیای جنوبی خواهد شد، به همین دلیل اسلام آباد باید به مسئولیت پذیری خود در زمینه صلح افغانستان ادامه دهد.
کمیته امنیت ملی پارلمان پاکستان در این نشست از موضع دولت  این کشور مبنی بر مخالفت با ارائه هرگونه پایگاه نظامی به آمریکا استقبال کرد.
 بیشتر وزرای دولت  پاکستان از جمله وزیر امور خارجه، وزیر کشور، وزیر اطلاع رسانی در کنار روسای احزاب سیاسی مخالف دولت نیز در این نشست حضور داشتند.


وزیر امور خارجه پاکستان: پاکستان آماده همکاری در روند مذاکرات صلح افغانستان است

کلیدواژه