سرطان 12, 1400 08:45 Asia/Kabul
  • تاکید روسیه بر ایجاد دولت ائتلافی در افغانستان
    تاکید روسیه بر ایجاد دولت ائتلافی در افغانستان

نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور افغانستان، تنها راه برون رفت از بن بست افغانستان را ایجاد دولت ائتلافی در این کشور عنوان کرد.

"ضمیر کابولوف" نماینده ویژه رییس جمهوری روسیه در امور افغانستان،  روز جمعه در گفت و گو با خبرگزاری ریانووستی اعلام کرد: تنها راه ممکن برای برون رفت از بن بست در حل و فصل مسائل افغانستان ایجاد دولت ائتلافی با مشارکت همه نیروها از جمله گروه طالبان است.

کابولوف در ادامه از احتمال برگزاری دور بعدی گفتگوهای روسیه، آمریکا، چین و پاکستان درباره افغانستان در آینده نزدیک خبر داد.

مقامهای روس در هفته های اخیر با آغاز خروج نیروهای امریکا از افغانستان، نسبت به تشدید فعالیت های تروریست ها در این کشور و خطر آن برای کشورهای آسیای مرکزی هشدار داده اند.  

کشورهای عضو ائتلاف ناتو چندی پیش توافق کردند ماموریت خود در افغانستان را پس از آنکه "جو بایدن" رئیس جمهوری آمریکا درخواست پایان طولانی ترین جنگ واشنگتن را مطرح کرد، خاتمه دهند.

سربازان ایتالیایی و آلمانی هفته پیش افغانستان را ترک کرده و آخرین نیروهای آمریکایی نیز تا روز یکشنبه از این کشور خارج می‌شوند.

آمریکا و سایر متحدان غربی در پی حملات یازده سپتامبر 2001(20 سنبله 1380)  و به بهانه جنگ علیه تروریسم، در تاریخ هفتم اکتبر2001(15 میزان1380) به افغانستان حمله کردند و دست به اشغال نظامی این کشور زدند که نتیجه ای جز بی‌ثباتی هرچه بیشتر در این کشور و منطقه و برجای گذاشتن ده‌ها هزار کشته غیرنظامی افغان نداشت.

دولت افغانستان: ایجاد دولت موقت یک خیال کاذب است

کلیدواژه