سرطان 12, 1400 09:49 Asia/Kabul
  • شکست آمریکا و ناتو در افغانستان
    شکست آمریکا و ناتو در افغانستان

مدیر کل آسیای جنوبی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد، آمریکا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی "ناتو " در افغانستان شکست خورده اند.

به گزارش رادیو دری،  " سید رسول موسوی "  مدیر کل آسیای جنوبی وزارت خارجه  ایران در وبینار  «تحولات افغانستان؛ خروج نظامیان ناتو و موج جدید حملات طالبان» گفت: نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان  شکست قطعی خورده اند و این موضوع برگشت‌ ناپذیر است.

موسوی افزود: آمریکایی‌ها به لحاظ نظامی در افغانستان شکست خورده اند و در حال خارج شدن از این کشور هستند و هیچ چاره‌ای جز این ندارند. 

مدیر کل آسیای جنوبی وزارت خارجه ایران همچنین گفت: ایران و دیگر همسایگان باید تلاش کنند تا با صلحی جامع بین دولت افغانستان  و طالبان و نظام سیاسی جدیدی که مورد توافق و خواسته مردم افغانستان باشد در این کشور ایجاد شود.

به گفته موسوی: مساله اساسی طالبان مورد شناسائی قرار گرفتن بین‌المللی و مشروعیت است.

دهها ولسوالی در مناطق مختلف افغانستان،  در دوماه گذشته به تصرف طالبان در آمده است اما نیروهای دولتی توانسته اند بیش از 10 ولسوالی را  از  این گروه پس بگیرند. 

همزمان  با خروج  نظامیان خارجی از افغانستان، حملات طالبان شدت یافته است واین گروه  سعی دارد از این طریق از دولت سهم بیشتری در خواست کند.

سفر مدیر کل آسیای جنوبی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران به ولایت هرات

کلیدواژه