عقرب 17, 1395 09:33 Asia/Kabul
  • خسارت 30 میلیون دلاری افغانستان از حملات طالبان

معاون سخنگوی رئیس جمهوری افغانستان گفت: حملات طالبان در دو ماه گذشته به این کشور، بیش از 30 میلیون دلار خسارت وارد کرده است.

"شاه حسین مرتضوی"، معاون سخنگوی رئیس جمهوری افغانستان، روز یکشنبه در گفتگو با "اسپوتنیک"، با بیان این که جنگ در این کشور ابعاد پنهان زیادی دارد، خاطر نشان کرد: زمانی که حملات تروریستی در افغانستان روی می دهد، معمولا صحبت از شمار تلفات این حملات به میان می آید، اما جنبه های دیگر آن نادیده گرفته می شود.

مرتضوی افزود: طی دو دهه گذشته، اقدامات تروریستی طالبان در افغانستان، مهمترین مانع بر سر بازسازی این کشور بوده است.

معاون سخنگوی رئیس جمهوری افغانستان تصریح کرد: طالبان در ظاهر به کشتار و شکنجه مردم افغانستان معروف شده، اما جنبه بسیار مهم اقدامات تروریستی این گروه یعنی تخریب زیر ساختارهای افغانستان از جمله مدارس و بیمارستان ها، همواره پوشیده مانده است.

"شاه حسین مرتضوی"، با اشاره به این که 302 مدرسه در افغانستان توسط گروه های ترویستی از جمله طالبان تعطیل شده، گفت: تعطیلی این مدارس، هزاران کودک افغان را از تحصیل محروم کرده است.

معاون سخنگوی رئیس جمهوری افغانستان افزود: در دو ماه گذشته، تروریست ها همچنین 41 مرکز بهداشتی و 50 مسجد را در مناطق مختلف این کشور تخریب کرده اند.

مرتضوی همچنین خاطرنشان کرد: از زمان برگزاری نشست سازمان پیمان آتلانتیک شمالی "ناتو" درباره افغانستان در روزهای 13 و 14 میزان، موج جدیدی از خشونت ها در یازده ولایت این کشور آغاز شده است.

 

 

 

 

کلیدواژه