سرطان 16, 1400 15:42 Asia/Kabul

خبرهای ضد و نقیض از وضعیت شهر قلعه نو مرکز ولایت بادغیس حکایت دارد.

به گزارش رادیو دری، والی  بادغیس می گوید  طالبان که از بامداد امروز چهارشنبه  از چند منطقه وارد شهرقلعه نو  شده بود، با مقاومت مردمی روبرو شده و تا لحظه  مخابره خبر در حال  عقب نشینی از این شهر هستند  ..

 حسام‌الدین شمس"  گفت طالبان در این حمله  متحمل تلفات زیادی شدند  و در حال فرار از مرکز بادغیس هستند و عده ای از انها در خانه های مردم  پناه گرفته اند  و نیروهای امنیتی  به دنبال پاکسازی آنان هستند .

این در حالیست که حسام الدین شمس والی  بادغیس صبح امروز به رسانه ها گفت "دشمن داخل شهرقلعه نو  شده و تمام ولسوالی های این ولایت  سقوط کرده است  و برخی از فرماندهان نظامی و نیروهای مردمی خود را تسلیم  طالبان کرد ه اند .

عبدالعزیز بیگ، رییس شورای ولایتی بادغیس نیز صبح امروز گفته بود که در حال حاضر "هیچ نیروی امنیتی" برای مقابله با افراد طالبان در شهر قلعه‌نو وجود ندارد و مقام های محلی به پایگاه نیروهای ارتش ملی در میدان هوایی این ولایت پناه برده اند.

بیگ، حکومت مرکزی را به ناتوانی  در قبال طالبان  متهم کرد و گفت  در این درگیری‌ها ی  امروز به نظامیان افغان تلفات زیاد وارد شده است.

طارق آرین سخنگوی وزارت داخله افغانستان نیز  گفت  نیروهای امنیتی و دفاعی در شهرقلعه نو  حضور دارند و هرنوع تهدید را پاسخ می‌دهند.

این در حالیست که صبح امروز تصاویری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود که افراد طالبان با حمله  به زندان این شهر  ،  شماری از زندانیان را آزاد کرده‌اند.

بادغیس از ولایت‌های ناآرام افغانستان است و طالبان در این ولایت حضور گسترده دارند.

روز گذشته حنیف اتمر وزیر خارجه افغانستان اذعان کرده بود  دولت کنترل بیش از ۸۰ ولسوالی را از دست داده است .

ورود طالبان به مرکز ولایت بادغیس

کلیدواژه