سرطان 17, 1400 15:04 Asia/Kabul
  • ظریف : ایران برای ادامه گفتگوهای بین الافغانی آماده است
    ظریف : ایران برای ادامه گفتگوهای بین الافغانی آماده است

وزیر امور خارجه حمهوری اسلامی ایران تاکید کرد، ایران برای ادامه گفتگوهای بین الافغانی آماده است.

به گزارش رادیو دری ، "محمد جواد ظریف " وزیر امور خارجه ایران،  روز پنجشنبه  در سخنرانی خود در نشست پایانی گفتگوهای بین الافغانی تهران  با تشکر از هر دو هیات که در این گفتگوها صلح و راحتی و آسودگی مردم افغانستان را اولویت گفتگوهای خود قرار دادند گفت :  شجاعت در صلح مهمتر از شجاعت در جنگ است.

ظریف افزود :  برای صلح باید ایثار و گذشت داشت و از خواسته های حداکثری چشم پوشید و به خواسته های طرف دیگر توجه کرد خصوصا در این گفتگوها که طرف دیگری وجود ندارد و هر دو طرف برادران هم و در جستجوی صلح و آرامش برای ملت افغانستان هستند. 

وزیر امور خارجه ایران همچنین گفت: ملتی که ۴۰ سال است در رنج و زحمت است حق دارد که مخالف جنگ باشد.ظریف خاطرنشان کرد : از این فرصت استفاده کنید و هرچه زودتر جنگ را در افغانستان پایان دهید و برای مردم افغانستان فرصت توسعه فراهم آورید. 

وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد : جمهوری اسلامی ایران همیشه آماده است تا به هر صورت که مایل باشید ادامه گفتگوهای شما را تسهیل کند.

اولین دور گفتگوهای بین الافغانی تهران با سخنرانی وزیر امورخارجه ایران ، روسای هیات‌های طرفین جمهوریت و طالبان و صدور یک اعلامیه ۶ ماده ای پایان یافت‌‌.

انتشار بیانیه پایانی مذاکرات بین‌الافغانی در تهران

ظریف: ایران در کنار برادران افغانستانی خود ایستاده است

کلیدواژه