سرطان 20, 1400 09:32 Asia/Kabul
  • ارتش پاکستان: ضامن روند صلح افغانستان نیستیم
    ارتش پاکستان: ضامن روند صلح افغانستان نیستیم

سخنگوی ارتش پاکستان با تاکید بر لزوم خروج مسئولانه آمریکا از افغانستان و حق تعیین سرنوشت با افغانستانی‌ها، افزود: اسلام‌آباد ضامن روند صلح نیست بلکه نقش تسهیل کننده ایفا کرده و به آن متعهد است.

سرلشکر «بابر افتخار» سخنگوی ارتش پاکستان در گفتگو با خبرگزاری رسمی این کشور (ای‌پی‌پی) گفت: روند صلح افغانستان جنبه های بسیاری دارد که بر پایه آن پاکستان در این روند فقط یک تسهیل کننده بوده و هرگز ضامن فرآیند آشتی نیست.

بابر افتخار تاکید کرد: اصلی ترین تصمیم برای حل و فصل بحران افغانستان مربوط به جناح‌های مختلف این کشور است که باید در مورد آینده خودشان تصمیم بگیرند.

سخنگوی ارتش پاکستان افزود: از نظر این کشور روند صلح افغانستان در مرحله مهمی قرار گرفته و باید تلاش شود تا صلح صادقانه به رهبری و مدیریت افغان‌ها تامین شود.

افتخار با ابراز نگرانی از تحرکات عناصر تروریستی از جمله داعش و تحریک طالبان در افغانستان،گفت: احتمال تشدید جنگ داخلی و سرازیر شدن پناهجویان جدید به پاکستان شرایط را برای این کشور سخت خواهد کرد.

سخنگوی ارتش پاکستان با تاکید بر نقش بازیگران منطقه‌ای برای کمک به افغانستان پس از خروج کامل نیروهای خارجی، از آمریکا خواست تا با رویکرد مسئولانه از افغانستان خارج شود.

«شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان هم دیروز در گفت‌وگو با رسانه‌های پاکستانی افزود: این کشور با رهبران طالبان در تماس است. وی قرار است امروز به تاجیکستان و ازبکستان سفر کند جایی که دیدار با زلمای خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان نیز در برنامه کاری وزیر امور خارجه پاکستان قرار دارد.

وزیر امور خارجه پاکستان: پاکستان آماده همکاری در روند مذاکرات صلح افغانستان است

کلیدواژه