سرطان 20, 1400 17:39 Asia/Kabul
  • حمایت 73 درصد آمریکایی‌ها از پایان اشغالگری 20 ساله در افغانستان
    حمایت 73 درصد آمریکایی‌ها از پایان اشغالگری 20 ساله در افغانستان

همزمان با ادامه تحرکات واشنگتن برای خروج از افغانستان، نتیجه یک نظرسنجی سراسری نشان داد، اکثریت مردم آمریکا از پایان اشغالگری 20 ساله در افغانستان حمایت می‌کنند.

به گزارش رادیودری، دو روز بعد از تاکید رئیس‌جمهور آمریکا بر تکمیل روند خروج نظامیان این کشور از افغانستان تا 31 آگوست/9سنبله، انتشار نتیجه یک نظرسنجی نشان می‌دهد که اکثریت آمریکایی‌ها از همه احزاب این کشور حامی پایان این جنگ 20 ساله هستند.

نظرسنجی مشترک وبگاه آمریکایی «هیل» و موسسه نظرخواهی «هریس ایکس» نشان می‌دهد که 73 درصد آمریکایی‌ها از خروج نظامیان این کشور از افغانستان حمایت می‌کنند.

این نظرسنجی سراسری در آمریکا در حالی انجام شده که طی هفته‌های اخیر رسانه‌ها از سرعت گرفتن روند خروج واشنگتن از افغانستان خبر دادند و هفته گذشته وبگاه آمریکایی «پالتیکو» گزارش داد: «خروج ارتش ایالات متحده از افغانستان عملا انجام شده است».

آمریکا اکتبر 2001 با دست آویز قرار دادن حمله به برج های دوقلو در منهتن نیویورک و جنگ علیه تروریسم برای سرنگونی طالبان به افغانستان حمله برد، پس از 20 سال حضور و اشغال نظامی با ایجاد ناامنی، خود درحال فرار از خاک افغانستان است.

بررسی پیامد‌های حضور ۲۰ ساله آمریکا در افغانستان

کلیدواژه